7 نکته برای محافظت از دیسک و جلوگیری از کمر درد

clinic clinic

راه های جلوگیری از کمر درد
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • 7 نکته برای محافظت از دیسک و جلوگیری از کمر درد

         قدرت و انعطاف پذیری عالی که ناحیه کمری ستون فقرات شما دارد ، باعث می شود شما در معرض بسیاری از مشکلات مانند کمردرد باشید. وبه دلیل این که تمامی اعصاب بدن از میان ستون فقرات شما عبور میکنند ، یک مشکل در کمر می تواند منجر به درد پا ، زانو، ران و موارد دیگر شود.

    https://www.aparat.com/v/o1x8G

         محافظت از کمرتان شامل اقدامات برای جلوگیری از آسیب مستقیم ، جلوگیری از ضربه غیرمستقیم و کنترل پیشرفت مشکلی که ممکن است قبلاً رخ داده باشد میشود.

    در اینجا 7 نکته ثابت شده آورده شده است که می تواند کمک زیادی به محافظت و ثبات کمرتان کند.

     

     1- ماهیچه های اصلی کمری خود را روزانه تقویت کنید

         عضلات قوی و حمایت کننده در سراسر تنه بدن برای حمایت از ستون فقرات ضروری هستند. تمرینات هسته سازی شامل موارد زیر است:

    ورزش های قلبی عروقی با تأثیر کم

         مانند پیاده روی طبیعی یا تند ، که به افزایش جریان خون در ستون فقرات و کشش عضلات شما کمک می کند. جریان کافی خون ، مواد مغذی و آبرسانی به ساختارهای کمر شما را تأمین می کند. 

         آب درمانی

    آب درمانی
    آب درمانی و کمک به کمر درد

         که به دلیل خاصیت شناور شدن در آب ، به ویژه برای ورزشهایی که نیاز به بلند کردن پاها دارند ، دامنه حرکت بیشتری را فراهم می کند. آب همچنین با اصطکاک ملایم مقاومت ایجاد می کند و باعث تقویت و تهویه عضله آسیب دیده می شود. 

        آب درمانی برای افرادی که کمردرد مزمن دارند ، مطلوب است و ورزش برای آنها بدون تأثیر حمایتی آب بسیار دردناک است.

         ورزش های توپی را انجام دهید ، مثلا به طور متناوب حدود 20 تا 30 دقیقه روی توپ بنشینید و یا از توپ برای کشش و تمریناتی استفاده کنید که عضلات اصلی شما را درگیر می کند. 

         اگر ورزش برای شما دشوار یا غیرممکن به نظر می رسد ، اهداف کوچکی را در نظر بگیرید تا خود را به آرامی تحریک کنید ، مثلاً 3 مرتبه پشت سر هم از پله های خود بالا و پایین بروید یا با یک دوست در پارک قدم بزنید.

     

    2- یک صندلی اداری ارگونومیک برای خود تهیه کنید

         خم شدن به جلو هنگام کار در پشت میز باعث فشار بیش از حد بر روی دیسک های پایین کمر شما می شود و می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند از بین رفتن دیسک یا خراب شدن بیشتر آن شود. از منحنی طبیعی در قسمت پایین ستون فقرات خود پشتیبانی کنید:

    • استفاده از صندلی ارگونومیک که به شما کمک می کند تا پشت و ران خود را به درستی تنظیم کنید و از آن پشتیبانی کنید.
    • قرار دادن یک حوله کوچک رول شده در قسمت کوچک پشت خود برای پشتیبانی بیشتر.
    • در صورت امکان از میز تحریر استفاده کنید.

    تنظیم یک تایمر برای هر 50 دقیقه مفید است تا به خود یادآوری کنید وضعیت نشستن خود را بررسی کنید ، چند دقیقه راه بروید و عضلات کمر و پا را کشش دهید.

     

    3- هنگام بلند کردن وسایل از کمر خود محافظت کنید

    لیفتینگ دلیل شایع کمردرد است. فعالیت های معمول روزمره ، مانند تخلیه کیسه های مواد غذایی از ماشین یا بلند کردن کودک خردسال ، می تواند به مشکلات کمر منجر شود.

    بلند کردن با کمر خم یا بلند کردن هنگام پیچاندن ، ممکن است باعث آسیب ناگهانی کمر یا آسیب مکرر در طی یک دوره زمانی شود و منجر به آسیب بافتی مزمن شود.

    در ادامه ی بحث بلند کردن اجسام، دستورالعمل هایی برای جلوگیری از آسیب کمرارائه میشود:  

    • از زانو خم شوید ، نه از پایین کمر. یک کمرکاملاً خم شده (خم شده به جلو) می تواند به آسیب رباط و / یا آسیب دیسک حساس باشد.
    • به جای اینکه کمرتان را بچرخانید ، پاها و باسن خود را بچرخانید.
    • در حالی که ستون فقرات را صاف می کنید ، آن اشیا را نزدیک قفسه سینه نگه دارید.

    در حالی که بلند کردن بخشی از فعالیت های روزمره است ، داشتن شغلی که شامل وزنه برداری سنگین است ممکن است خطر ابتلا به مشکلات کمر را افزایش دهد. 

    چگونه اشیا کوچک را بلند کنیم؟  

    روش لیفتینگ گلف باز به خصوص در بلند کردن اجسام کوچک و سبک بسیار مفید است. این روش شامل مراحل زیراست: 

    • در حالی که یک پا وزن بدن را تحمل می کند ، برای تعادل پای دیگر را از زمین و به سمت عقب بردارید.
    • از یک بازو بر روی یک جسم ثابت مانند میز پشتیبانی کنید و از ناحیه ران خم شوید (مانند تکیه گاه) به طوری که بدن تقریباً موازی با کف شود.
    • از بازوی دیر آزادتان برای برداشتن جسم استفاده کنید.

    این روش برای بافت های کمر ایمن در نظر گرفته می شود زیرا بلند شدن یک پا به سمت پشت باعث می شود که ستون فقرات مستقیم بماند و فشار پشت را خنثی کند. روش بالابر گلف باز به خصوص برای بلند کردن مکرر اشیا کوچک بسیار مفید است. 

     

    4- عوامل استرس زا را در حین انجام کارهای روزمره از بین ببرید

         حتی مقدار کمی استرس بر روی ساختارهای پیچیده کمرتان می تواند اضافه شود و با گذشت زمان منجر به تحلیل رفتن و درد شود. در اینجا توصیه هایی در مورد چگونگی کاهش استرس های روزمره برای تمرکز بر روی کمرتان آورده شده است : 

    در باز کردن

     در حالی که در را باز می کنید ، مستقیم در مقابل دسته در بایستید و آن را عمود بر بدن خود بکشید. هنگام باز شدن درب از ایستادن در کنار دسته و چرخاندن به کمر به سمت صندوق عقب خود خودداری کنید ، این امر ممکن است به رباط های نخاع آسیب برساند.

    استفاده از جاروبرقی

     در حین جاروبرقی ، جارو برقی را با دو دست جلوی بدن خود نگه دارید و هنگام تمیز کردن از حرکات کوچک بازو استفاده کنید. نگه داشتن در کنار بدن فقط با یک دست منجر به حرکات خلا بزرگ بازو ونیاز به چرخش بیشتر نیروهای گشتاور درناحیه پایینی ستون فقرات شما است.

    بیل زدن برف یا هنگام باغبانی

     در حالی که بیل می زنید ، در حالی که زانوها را کمی خم می کنید ، یک دست خود را بر روی ران قرار دهید. این روش به جلوگیری از حرکات بزرگ بازو و خم شدن طولانی مدت کمک می کند ، که به طور قابل توجهی کمر شما را بار می آورد.

    استفاده از اصول نجات دهنده ستون فقرات مانند این موارد به طور روزانه به جلوگیری از آسیب مزمن به بافت ها کمک می کند.

    آشنایی با سایر مطالب سایت

    کفش طبی و کمردرد

    کفش و کفی طبی

    5- پس از خم شدن طولانی مدت به کمر بخوابید واستراحت کنید

    وقتی مدت طولانی به جلو خم می شوید ، مثلاً هنگام کندن علف های هرز باغچه ، تغییرات خاصی در دیسک ها و رباط های شما ایجاد می شود. این تغییرات برای چند دقیقه طول می کشد و در این مدت ، ثبات ستون فقرات شما کاهش می یابد. در این دوره مفاصل نیز به طور موقت سفت می شوند. 

    اگر بلافاصله پس از آن فشار وارد کنید ، مانند بلند کردن کیسه خاک درست بعد از مدت ها خم شدن و کندن علف های هرز کمر شما در معرض خطر آسیب دیدگی ناگهانی پس از این تغییر بافت است. 

    توصیه می شود چند دقیقه به حالت ایستاده بایستید و اجازه دهید تا پس از خم شدن یا خم شدن طولانی مدت ، بافت های ستون فقرات بهبود یافته و دوباره شکل بگیرد. 

     

    6- بلافاصله پس از بیدار شدن از دیسک های خود محافظت کنید

    گرفتگی عضلات هنگام بیدار شدن
    گرفتگی عضلات هنگام بیدار شدن

    فشار داخل دیسک های شما هنگام خواب شبانه (حداقل به مدت 7 ساعت) تا 240٪ افزایش می یابد.  در این زمان ، دیسکهای شما کاملاً هیدراته شده اند و معمولاً در هنگام خم شدن یا بلند کردن ، بیشتر در معرض خطرقرار دارند. 

    محافظت از کمر به مدت یک یا دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب باعث می شود که دیسک های شما فشار طبیعی خود را بازیابند و بارها را به طور موثرتری تحمل کنند. 

     

    7- همسترینگ خود را دراز کنید

    یکی از علل نادر کمردرد ، گرفتگی عضلات همسترینگ است. تمرینات کششی همسترینگ ساده می توانند به کاهش فشار روی لگن کمک کرده و از کمر شما محافظت کند. برخی از کشش های همسترینگ همچنین به تسکین درد پا مرتبط با مشکلات کمر، مانند سیاتیک کمک می کند . 

    همه کشش های همسترینگ برای انواع شرایط کمر مناسب نیست. ابتدا با متخصص طب فیزیکی یا پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید کدام ورزش اصلاحی ممکن است برای شما مناسب باشد.

    نکته مهم دیگر این است که کمردرد مستقیماً تحت تأثیر سلامتی عمومی بدن شما است.

    وقتی آمادگی جسمانی و سلامت عمومی خود را بهبود ببخشید ، به سلامت کمر خود کمک زیادی کرده اید. اقدامات ساده زیر می تواند از پیشرفت ، مزمن شدن یا شعله ور شدن درد کمر شما جلوگیری کند ، مانند:

    • داشتن فعالیت ورزشی روزانه
    • نوشیدن مقدار زیادی آب
    • به حداقل رساندن مصرف الکل
    • داشتن خواب عمیق و ترمیمی کافی
    • پیروی از یک رژیم ضد التهابی
    • از مصرف سیگار و هر نوع مصرف نیکوتین خودداری کنید
    • مدیریت استرس ذهنی و روانی با شرکت در درمان های مرتبط

    آسیب به هر بافت منفرد می تواند منجر به تغییرات بیومکانیکی شود که به تدریج بر ساختارهای دیگر تأثیر می گذارد.اثرات ناشی از آن ممکن است باعث درد در کمر ، ران و / یا پای شما شود.

    این نکات و تکنیک ها را در فعالیت های روزمره خود بگنجانید تا به شما کمک کند از بروز مشکلات جدید یا بدتر شدن کمر درد خود جلوگیری کنید یا آن را به حداقل برسانید. 

    چند نمونه از کمربند های طبی پر کاربرد برای مشکلات کمر را بشناسید

    کفش طبی و کمردرد

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *