کفش طبی و کمردرد

clinic clinic

کفش طبی مخصوص کمردرد
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • رابطه کفش مناسب و کمردرد

    کفش طبی مخصوص کمردرد
    کفش مناسب

    در طول فصل تعطیلات، مردم خیلی روی پاهای خود می ایستند و از کفش طبی استفاده نمیکنند و بسیاری با کمردرد دست و پنجه نرم می کنند. چه کفش هایی برای جلوگیری از کمردرد بهترین هستند؟ آیا کفشی وجود دارد که از آن دوری کنید یا کفش طبی وجود دارد که به درمان کمردرد کمک کند؟ پاسخ به هر دو پرسش مثبت است.

    همانطور که در مرکز خرید قدم می زنید ، در مهمانی های تعطیلات می ایستید و وعده های غذایی تعطیلات را در طول روز می پزید ، پاهای شما در مقایسه با بقیه سال مقدار زیادی کار اضافی را تجربه می کنند.  پوشیدن کفش طبی مناسب در فصل تعطیلات کلید اصلی جلوگیری از کمردرد است.

     

    کفش نامناسب و درد کمر

    بسیاری از افراد به رابطه میان کمردرد و کفش نامناسب معتقد نیستند، اما در واقعیت کفش نامناسب و درد کمر رابطه تنگاتنگی با هم دارند. کفش هایی که مناسب نیستند، یا دارای پاشنه خیلی بلند هستند، راه  رفتن شما را تغییر می دهند و می توانند بر کمر و مفاصل شما اثرات بدی بگذارند.

         پوشیدن کفش هایی که برای سلامتی کمر مناسب نیستند، باعث سفت شدن و کار بیش از حد عضله کمر و پوسچر(راستای مناسب بدن) بد بدن می شوند. پوسچر بد وضعیت کمردرد را بدتر می کند، بنابراین این نگرانی باید در درجه اول وجود داشته باشد. کفش نادرست حتی می تواند باعث فشرده سازی دیسک ، درد زانو شود و با گذشت زمان آرتروز را تشدید کند.

         هنگام راه رفتن می توانید به اندازه  2 برابر متوسط ​​وزن بدن خود را  روی هر پا قرار دهید. این بدان معنی است که پاهای شما باید به اندازه کافی پشتیبانی شوند تا بتوانند نیرو را به درستی جذب و توزیع کنند. از آنجایی که پاهای شما اغلب با زمین جامد در تماس هستند ، با مقاومت روبرو می شوند و این موضوع میزان شوکی را که باید جذب کنند افزایش می دهد.

         به همین دلیل داشتن کفش طبی مناسب برای جلوگیری از کمردرد خصوصاً در تعطیلات که بیشتر از همه روی پای خود هستید بسیار مهم است.

     

    کفش خوب و بد هنگام کمردرد

         اگرچه پوشیدن کفش طبی مناسب برای همه لازم است، اما برای کسانی که از کمردرد رنج می برند بسیار مهم است.

         از این گذشته، اگر کاری بتوانید برای جلوگیری از کمردرد قبل از بروز آن انجام دهید، بهتر از این است که منتظر بمانید و پس از تحمل رنج و ناراحتی سعی کنید اقدامات درمانی انجام دهید.

    چه کفشی برای کمردرد مضر است؟

         بعضی از کفش ها برای سلامت پا و کمر بدن مضر هستند ، اما می توانند باعث افزایش درد حتی در افراد مبتلا به کمردرد شوند. کفش هایی که باید از آنها  برای درمان کمردرد دوری کنید عبارتند از:

     

    کفشی که فاقد تقویت یا حفظ  قوس کف پا است

         قوس پاهای شما برای تحمل وزن باید به اندازه کافی حمایت شود. اگر از کفشی بدون حمایت قوس استفاده می کنید ، خواهید دید که کف پا شروع به صدمه دیدن می کند. درد و فشار بر کف پا، مچ پای شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد ، زیرا درد به سمت پاها و پشت شما کشیده می شود و از آنجایی که مفاصل بدن در زنجیره بسته به یکدیگر متصل هستند به نوبت مفاصل بالایی من جمله زانو ها، مفصل لگن و کمر نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

         از جمله کفش هایی که فاقد حمایت قوس هستند می توان به صندل های بازاری، کفش باله و بسیاری از کفش های مردانه اشاره کرد.

     

     کفش پاشنه بلند

    کفش پاشنه بلند مسبب اصلی کمردرد
    کفش پاشنه بلند

         خانمها ، شاید بخواهید ازکفش پاشنه بلند برای مهمانی تعطیلات چشم پوشی کنید. کفش پاشنه بلند از بسیاری جهات برای بدن شما  مضر است ،  زیرا نحوه خم شدن پاها و مچ پا را تغییر می دهد. بدن شما هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند به دلیل زاویه غیرطبیعی پا ، تلاش می کند تعادل خود را حفظ کند. این کار را با حرکت غیرطبیعی ستون فقرات انجام می دهد. وقتی ستون فقرات به طور غیر عادی حرکت می کند ، عضلات کمر شما را تحت فشار قرار می دهد و منجر به درد می شود.

         فقط مدل های چوبی نیستند که می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. این قاعده برای هر کفش دیگری است که پاشنه شما را بیش از دو اینچ (پنج سانت) از زمین بلند کند.

     

     بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انتخاب کفش مناسب

     

    کفش دویدن

    کفش مخصوص دویدن
    کفش مخصوص دویدن

         کفش مخصوص دویدن  ممکن است از بهترین کفش ها  برای کمردرد باشد. این بدان دلیل است که کفش های دویدن برای کمک به جذب شوکی که هنگام راه رفتن یا دویدن به پاهای ما وارد می شود، طراحی شده اند. این کفش ها برای افرادی که کمردرد را تجربه می کنند بسیار عالی هستند و برای درمان کمردرد مفید است، زیرا اغلب دارای بالشتک هستند و ازتقویت قوس کافی برخوردار هستند.

         علاوه بر این، کفش های مخصوص دویدن نیز به طور معمول مچ پایتان را پشتیبانی می کنند و می توانند به شما در حفظ صحیح وضعیت بدن (پوسچر) شما کمک کنند.

    کفش های راکر دار

         زیره های گهواره ای نیز از بهترین کفش های کمردرد هستند. ثابت شده است که این کفش ها   باعث تقویت عضلات کمر، بهبود انحنای ستون فقرات و کاهش درد کمر می شوند. همچنین نشان داده شده است که کف های کف راکر از درد مفاصل جلوگیری می کند. آنها واقعاً ممکن است جام مقدس برای کسانی باشد که در تلاشند و به دنبال بهترین کفش برای کمر درد در این تعطیلات هستند.

    اگر با کفش های زیر کف راکر آشنایی ندارید ، کفش هایی هستند که دارای کف ضخیم و پاشنه گرد هستند. آنها نام های زیادی دارند ، از جمله کفش های ته گرد ، کفش های گرد و کفش های مقوی. زیره های گهواره ای گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که مشکلات مشترک دارند.

     

    کفش ارگونومیک

    کفش ارگونومیک
    کفش ارگونومیک

         کفش های ارگونومیک به طور خاص با حفظ قوس طراحی شده اند ، که کلید درمان کمر درد برای همیشه است. آنها فشاری را که هنگام راه رفتن به پاشنه وارد می کنید کاهش می دهند و شوک وارده به پاها و پاهایتان را جذب می کنند و به شما در جلوگیری از کمردرد در این فصل تعطیلات کمک می کنند.

    کفش ارتوتیک (کفش طبی واقعی)

         کفش های ارتوسی نسخه ای فقط برای شما طراحی شده اند. این کفش ها بهترین کفش های درمان کمردرد هستند ، زیرا به تناسب نیازهای منحصر به فرد شما برای بدن ساخته می شوند و مانند یک داروی قوی برای کمردرد عمل میکند. این کفش ها برای رفع هرگونه مشکل در وضعیت قرارگیری پا ایجاد شده اند تا فشار اضافی را که به مفاصل ، ستون فقرات یا عضلات وارد می شود کاهش دهند.

         فقط یک پزشک می تواند این کفش ها را برای شما ایجاد کند ، زیرا آنها یک وسیله پزشکی محسوب می شوند. آنها پس از معاینه دقیق و روند تصویربرداری از پای شما ساخته می شوند. در حالی که برخی از فروشگاه های آنلاین از توانایی ایجاد این کفش ها برای شما بدون مراجعه به پزشک مفتخر هستند ، اما شما باید همیشه هنگام سفارش کفش های ارتزهای تجویزی به یک متخصص مراجعه کنید.

         کفش های ارتوتیک که بدون مشورت پزشک ساخته می شوند می توانند ضرر بیشتری نسبت به منافع داشته باشند.

    ساخت کفش طبی واقعی در کلینیک ما

    بهترین کفش برای جلوگیری از کمردرد کدام است؟

         در حالی که جستجوی یک کفش عالی بسیار سخت است ، اما بسیاری از کفش ها به کمردرد کمک می کنند. بهترین مدل این کفش ها را می توان به طور خاص برای رفع نیازهای شما توسط یک متخصص پزشکی ساخته شود.

    کفش های ارتوتیک یا شخصی ساز را از کجا تهیه کنیم؟

         اگر شما جز افرادی هستید که مشکل کمردرد یا پادرد دارین ونگران هستید که با پوشیدن کفش های ساده درمان نشوید کفش های ارتونیک یا شخصی ساز به شما کمک میکند که درمان شوید و این کفش هارا میتوانید از کلینیک های ارتوپدی فنی در سراسر ایران تهیه کنید.

    تماس با ما

    چگونه یک متخصص عمل جراحی می تواند به کمردرد کمک کند

         حتی اگر درد شما در پشت خود را نشان می دهد ، به احتمال زیاد یک دلیل اصلی وجود دارد. بندهای نخاعی ما تحت تأثیر سایر نواحی بدن قرار می گیرد ، مانند نحوه راه رفتن ، چگونگی قرار دادن وزن روی پاها ، پاها و مفاصل و مدت زمانی که روی پاهای خود می گذرانیم. ارزیابی کایروپراکتیک و دوره درمان می تواند به رفع و تسکین این درد کمک کند.

     

    مراقبت های کایروپراکتیک برای مشکلات مفصلی

         مشکلات مفصلی مانند مچ پا ، زانو یا پهلو می تواند منجر به کمردرد شود. مچ پا و زانوها شوک ناشی از راه رفتن یا دویدن را جذب می کنند و تاندون ها و رباط ها می توانند در این روند ضرب و شتم داشته باشند. یک متخصص عمل جراحی می تواند به ارزیابی این مشکل کمک کند و ارزیابی کند که ممکن است در کمر درد شما نقش داشته باشد.

         کفشی که می پوشیم می تواند برای سلامتی مفصل ما مضر باشد. یک متخصص کایروپراکتیک قادر است بهترین کفش طبی را برای کمردرد براساس شرایط شما پیشنهاد دهد.

     

     

    مراقبت های کایروپراکتیک برای کمر درد

         البته متخصصان عمل جراحی متخصص کمردرد هستند. اگر کمردرد دارید که ناشی از پوشیدن کفش نادرست است ، یا به دلیل مشکل در وضعیت قرارگیری پا یا مفاصل شما ، یک متخصص عمل جراحی قادر به درمان کمردرد است.

         درمان هایی مانند تنظیم عمل کایروپراکتیک ، سونوگرافی درمانی ، ماساژ درمانی ، یا فیزیوتراپی برای رفع دردی که تجربه می کنید ممکن است توصیه شود. متخصص جراحی شما احتمالاً برای ارزیابی بهتر درد شما مجموعه ای ازسوالات مربوط به سبک زندگی روزمره را خواهد پرسید. سوالات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    محیط کار شما چیست؟

    چقدر روزانه روی پاهایتان می گذرانید؟

    چه نوع کفشی را می پوشید؟

    آیا درد شما در طول روز بدتر می شود؟

    آیا در ناحیه دیگری از بدن خود درد دارید؟

    آیا بیماری مزمن سلامتی دارید؟

    پس از پرداختن به این سوالات ، متخصص طب و فن آوری شما می تواند یک برنامه درمانی جامع تهیه کند و در صورت بروز هر مشکلی بهترین کفش طبی برای درمان کمر درد را به شما پیشنهاد دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    یک پاسخ

    1. سلام،
      بنده از قبل دیسک کمر خفیف دارم،و اکنون یک ماه هست که زانو سمت راستم خیلی درد مینکنه،هنگام راه رفتن احساس مینکم زانوم شل میشه نمیتونم راه برم،لازم به یهد آموری هست که خیلی پیاده روی میکنم.و همینطور هنگام نشست و برخاستن زانو و پاهام خیلی صدا میدند،لطفا راهنماییم کنید.

      از چه نوع کفشی استفاده کنم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *