چگونه صندلی ماشین خود را برای کمک به کمردرد تنظیم کنید؟

clinic clinic

چگونه صندلی ماشین خود را برای کمک به کمردرد تنظیم کنید؟
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • کمردرد مزمن علت شایع مراجعه مکرر به بیمارستان و مشاوره با پزشک است. تنها در آمریکا، یک نظرسنجی نشان می دهد که 39 درصد از بزرگسالان مشکلات کمر و گردن را تجربه می کنند. این وضعیت ناخوشایند و ناتوان کننده می تواند تا حد زیادی مانع حرکت فرد شود و بر فعالیت های روزانه او تأثیر بگذارد. حالا تصور کنید ساعت های طولانی در ترافیک بنشینید در حالی که باید کمر درد را تحمل کنید ؛ وضعیتی دشوار برای تقریباً هر کسی.

    بنابراین چگونه می توانید صندلی ماشین خود را برای تسکین کمردرد قرار دهید؟ وضعیت ایده آل رانندگی حالتی است که ستون فقرات شما به صورت صاف روی صندلی قرار گیرد و ارتفاع صندلی به اندازه ای بلند باشد که برای دیدن جاده به جلو خم نشوید. عاقلانه است که یک تکیه گاه کمر یا بالشتک صندلی برای ستون فقرات خود تهیه کنید. این به کاهش سفتی عضلات و کمردرد کمک می کند.

    عواملی که برای وضعیت ایده آل رانندگی باید در نظر گرفته شوند
    در اینجا چند نکته در مورد نحوه تنظیم بهترین صندلی راننده آورده شده است:

    1. ارتفاع صندلی باید به اندازه زانو باشد
    اولین قدم این است که ارتفاع صندلی خود را تغییر دهید. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید مطمئن شوید که ارتفاع صندلی‌تان خیلی کم نباشد، جایی که مجبور شوید سرتان را به بالا نگاه کند یا بدنتان را با استفاده از زانوها برای دیدن جاده نگه دارید. همچنین نباید در جایی که باید خم شوید یا خم شوید خیلی بالا باشد.

    صندلی ماشین باید در موقعیتی باشد که پشت ران شما به آرامی لبه را لمس کند. بین پشت زانو و صندلی باید حداقل دو انگشت فاصله باشد. این به اطمینان از گردش خون مناسب و همچنین جلوگیری از درد پا و کمر در هنگام رانندگی کمک می کند.

    2. صندلی خود را به یک موقعیت راحت بخوابانید
    در حالی که صاف نشستن برای کمر شما مفید است، نگه داشتن این وضعیت برای مدت طولانی ممکن است باعث ناراحتی برخی از رانندگان شود. یک تکیه گاه خوب برای کمر هنگام رانندگی، قرار دادن صندلی در حالت خمیدگی جزئی است.

    چگونه صندلی ماشین خود را برای کمک به کمردرد تنظیم کنید؟
    می توانید شیب صندلی عقب را روی زاویه 100 تا 110 درجه تنظیم کنید. این زاویه صندلی برای کاهش فشار از روی ستون فقرات شما کافی است.

    همچنین می توانید موقعیت افقی صندلی ماشین خود را تنظیم کنید. مطمئن شوید که صندلی شما خیلی دور از فرمان قرار نگرفته است ایده آل است. تا جایی که ممکن است، صندلی خود را به سمت جلو بلغزانید تا از هرگونه فشار غیرضروری بر روی ران، همسترینگ و لگن خود بکاهید. این همچنین به شما این امکان را می دهد که از باز کردن بازوها خودداری کنید و دستان خود را به راحتی روی فرمان قرار دهید.

    3.موقعیت مناسب برای دستگیره فرمان خود را پیدا کنید.
    از کشیده شدن کامل بازوها از بدن به سمت فرمان خودداری کنید. شما باید حداقل 120 درجه آرنج را خم کنید و مچ دست خود را به آرامی روی لبه چرخ قرار دهید. همچنین باید احساس کنید که پشت تیغه های شانه خود به راحتی روی صندلی فشار می آورد.

    علاوه بر این، شما باید چرخ را به آرامی نگه دارید در حالی که عقربه ها را در موقعیت های ساعت 9 و 3 قرار دهید. سر خود را در وسط پشتی سر قرار دهید.اکثر خودروهای امروزی دارای پشت سر قابل تنظیم روی صندلی هستند. آنها به کاهش حرکت رو به عقب سر کمک می کنند و از آسیب به گردن در مواقع تصادف یا تصادف جلوگیری می کنند. برای تکمیل موقعیت رانندگی مناسب، باید ارتفاع پشتی سر را نیز تغییر دهید.

    موقعیت ایده آل باید به شما این امکان را بدهد که به راحتی سر خود را روی قسمت میانی بالشتک قرار دهید. سر شما همچنین باید در یک موقعیت عمودی خنثی قرار گیرد و لاله گوش موازی با استخوان ترقوه و عضلات گردن باشد.

    4. پشتیبان کمر یا بالشتک فوم برای قسمت پایین کمر بگیرید
    در حالی که برخی از خودروها در حال حاضر پشتیبانی از صندلی را برای قسمت پایین کمر ارائه می دهند، شما همچنان می توانید لوازم جانبی صندلی خودرو مانند بالشتک پشتی یا تکیه گاه کمر را خریداری کنید. وقتی صاف بنشینید، متوجه خواهید شد که بین قسمت پایین کمر و صندلی ماشین فاصله وجود دارد. تکیه گاه کمری مناسب باید بتواند این فضا را پر کند تا کمر شما بتواند به راحتی در طول رانندگی استراحت کند. باید در بالای لگن شما بنشیند و قسمت کوچک پشت را به درستی حمایت کند.

    چرا مردم از رانندگی دچار کمردرد می شوند؟
    وضعیت نشستن نامناسب یکی از دلایل اصلی کمردرد در حین رانندگی است. افراد مبتلا به بیماری‌های ستون فقرات از قبل مانند اسکولیوز یا سایر آسیب‌های کمر نیز مستعد تجربه علائم کمردرد هنگام رانندگی هستند. در اینجا سایر علل رایج کمردرد که می تواند بر وضعیت شما در حین رانندگی تأثیر بگذارد آورده شده است:

    استفاده بیش از حد از عضلات – بلند کردن اجسام سنگین یا استفاده مکرر از عضلات پشت می تواند باعث پارگی یا کشیدگی در مفاصل و رباط های شما شود. هنگامی که در ماشین نشسته اید، ممکن است ملتهب شوند و باعث یک قسمت دردناک اسپاسم عضلانی در حین رانندگی شود.

    چگونه صندلی ماشین خود را برای کمک به کمردرد تنظیم کنید؟

    فتق دیسک – مراجعه به پزشک یا پزشک می تواند به تعیین اینکه آیا فتق دیسک علامت دار دارید یا دیسک برآمده است یا خیر کمک کند. آرتریت – افراد مبتلا به این بیماری اغلب می توانند التهاب مفاصل را تجربه کنند که منجر به درد در هنگام حرکت می شود. سایر علل آرتریت ممکن است به دلیل ساییدگی و پارگی طبیعی عضلات به دلیل سن باشد.

    پوکی استخوان – این وضعیتی است که در آن استخوان‌ها ضعیف و شکننده شده‌اند که می‌تواند خطر شکستگی‌های ستون فقرات، آسیب‌ها و کشیدگی عضلات را افزایش دهد. افراد مبتلا به پوکی استخوان ممکن است رانندگی برای ساعات طولانی را بسیار دردناک بدانند.
    چگونه می توانید کمردرد را در خانه و هنگام رانندگی کاهش دهید؟
    مشاوره با پزشک برای کمردرد توصیه می شود. با این حال، درمان های خانگی ساده ای نیز وجود دارد که می تواند قبل از مراجعه فوری به پزشک به تسکین کمردرد کمک کند. در اینجا درمان هایی وجود دارد که می توانید برای کاهش علائم کمردرد خود امتحان کنید:

    یک کمپرس سرد یا کیسه حرارتی روی پشت خود قرار دهید. یخ درمانی می تواند التهاب ماهیچه های شما را کاهش دهد در حالی که گرما درمانی می تواند به طور سطحی گردش خون را افزایش دهد و تسکین موقتی را به همراه داشته باشد. استراحت های مکرر داشته باشید. اگر به یک سفر جاده ای می روید، حتما در ایستگاه هایی توقف کنید که می توانید ماشین را پارک کنید و ستون فقرات خود را دراز کنید.

    درمان های موثر کمردرد با فیزیوتراپی
    اجازه ندهید کمردرد شما را از لذت بردن از رانندگی و انجام فعالیت های روزمره باز دارد. داشتن پشتیبانی مداوم از تیمی از متخصصان فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند تا کمردرد خود را برای حداکثر تحرک و عملکرد بدن به حداقل برسانید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    یک پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *