پا روی پا انداختن هنگام نشستن روی صندلی مضر است؟

clinic clinic

پا روی پا انداختن
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • پا روی پا انداختن برای شما مضر است؟

    آیا باید هنگام نشستن روی صندلی از پا روی پا انداختن خودداری کنید؟

    چگونه دوست دارید روی صندلی بنشینید؟

    بسیاری از افراد ترجیح می دهند یک پا را روی پای دیگر عبور دهند. بعضی از افراد ترجیح می دهند که به هیچ وجه پاهای خود را روی هم نیندازند. پاروی پا انداختن هنگام نشستن روی صندلی باعث افزایش فشار خون ، واریس و آسیب عصبی میشود ، اما آیا این درست است؟

    آیا جلوگیری ازپای روی پا انداختن واقعاً سالم تر است؟ اما هر یک از اینها مستلزم بررسی دقیق است.

    صلیب زدن پا
    صلیب زدن پا

    البته این درست است که اگر زمان زیادی را دقیقاً در همان وضعیت بگذرانید ، در نهایت ممکن است پای شما بی حس شود. این به این دلیل است که پا روی پا انداختن به عصب پرونئال پشت زانو فشار وارد کند که احساس درد درساق پا و پایین پا را فراهم می کند. با حفظ حالت خاص برای بسیاری از ساعتها ، می تواند منجر به بیماری به نام فلج عصب پرونئال و در نتیجه “افتادن پا” شود که در آن شما نمی توانید قسمت جلوی پا و انگشتان خود را بلند کنید. اما تحقیقی از کره جنوبی برای شناسایی نتایج اصلی انجام شد که ، نشستن روی صندلی با یک زانو روی زانوی دیگرنتیجه ثابت و مشخصی نداشت. بی حسی طولانی بعد از چهار زانو نشستن نیز تقریبا مکانیسمی شبیه این حالت خاص نشستن روی صندلی را دارد.

    ” کلینیک ارتوپدی فرامرز اولین کلینیک در ایران میباشد که از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده میکند. برای درمان زانوی پرانتزی در شیراز و همچنین درمان صافی کف پا در شیراز با بهترین کیفیت و دوام در کلینیک ارتوپدی فرامرز با شماره 09172282428 تماس بگیرید. “

    چهارزانو نسشتن
    چهارزانو نسشتن

    نشستن چهار پا (چهارزانو) هر بار باعث بی حسی می شود

    در مورد فشار خون چطور؟ هنگامی که میخواهید فشار خون خود را چک کنید ، پزشک یا پرستار تمایل دارد که از شما بخواهد دست خود را روی صندلی یا میز قرار دهید و پاهای خود را از حالت ضربدری درآورید و پاها را صاف روی زمین قرار دهید.

    ترس پرستار شما از این است که پاهای ضربدری ممکن است با افزایش موقت فشار خون ، نتیجه فشارسنج را عوض کند. در سال 2010 ، هفت مطالعه در حقیقت دریافتند که پا روی پا نداختن باعث کاهش فشار خون می شود ، در حالی که مطالعه دیگر هیچ تفاوتی را نشان نداد.

    با این حال ، بسیاری از این مطالعات کوچک بودند و تنها به یک بار فشار خون خواندن متکی بودند. یکی از مطالعات بزرگتر در یک کلینیک فشار خون در استانبول انجام شد. محققان در آنجا چندین قرائت را با پاهای ضربدری و بدون ضربدری انجام دادند. مجدداً ، هنگام عبور از پاها ، فشار خون بیشتر بود ، اما هنگامی که اندازه گیری ها فقط سه دقیقه پس از پا روی پا انداختن تکرار شدند ، فشار خون به سطح اولیه بازگشت. بیشترین افزایش فشار خون در افرادی اتفاق می افتد که قبلا تحت فشار خون قرار داشته اند .

    دو مکانیسم ممکن ارائه شده است تا توضیح دهد که چرا پا روی پا انداختن ممکن است منجر به افزایش موقتی فشار خون شود. یکی اینکه عمل قرار دادن یک زانو بر روی زانوی دیگر ، خون را از پاها به سمت قفسه سینه می فرستد و در نتیجه مقدار خون بیشتری از قلب خارج می شود و فشار خون را افزایش می دهد. یک توضیح جایگزین این است که فشار خون بالا می رود زیرا ورزش ایزومتریک عضلات پا (ورزش بدون حرکت مفاصل) باعث افزایش مقاومت خون در عبور از رگ ها می شود . این ممکن است توضیح دهد که چرا پا روی پا انداختن باعث افزایش موقتی فشار خون میشود.

    عبور پاها از روی هم

    پا روی پا انداختن در ناحیه مچ باعث افزایش فشار خون نمیشود این در حای است که این عمل در ناحیه زانو باعث افزایش موقتی فشار خون میگردد. به منظور تعیین اینکه کدام یک از این توضیحات محتمل است ، یک مطالعه در Nijmegen در هلند تعدادی از اندازه گیری های فیزیولوژیکی را انجام داد. تیم تحقیق دریافت که در رگهای خونی وقتی ضربان قلب کم و پاها ضربدری می شود ، مقاومت در رگ ها افزایش نمی یابد ، اما میزان خونی که از قلب خارج می شود ، نشان می دهد که افزایش فشار خون به دلیل متقاطع بودن پاها است که خون را به سمت بالا فشار می دهد.

    به نظر می رسد پا روی پا انداختن باعث افزایش موقتی فشار خون می شود ، اما مدارک مربوط به عواقب طولانی مدت ، به استثنای یک مورد ، در دسترس نیست. به افرادی که در معرض خطر لخته شدن خون هستند توصیه می شود که برای مدت طولانی پاهای خود را روی هم نیندازند زیرا برای آنها ، جلوگیری از جریان خون می تواند خطر ابتلا به ترومبوز ورید عمقی را افزایش دهد.

    اما حتی اگر درازمدت با پاها فشار خون بالا نرسد ، با این ایده که می تواند به شما رگ های واریسی بدهد چه می کنید؟ دلایلی که برخی از مردم از رگهای واریسی رنج می برند و دیگران رنج نمی برند ، یک رمز و راز است . معمولاً دریچه های ریز در رگ های خونی مانع برگشت خون در جهت اشتباه می شود ، اما اگر این دریچه ها کشیده شده و ضعیف شوند ، خون می تواند جمع شود ، در نتیجه رگهای بزرگی ایجاد می شوند که ما آنها را وریدهای واریسی می نامیم . هیچ شاهدی بر این که پا روی پا انداختن در ایجاد عارضه واریس دخیل است وجود ندارد. به نظر می رسد دست کم تا حدی رگهای واریسی به ژنتیک بستگی دارد.

    یک مطالعه دیگر نشان داده که افرادی که بیش از سه ساعت در روز با پاهای ضربدری می نشستند ، از وضعیت بدی برخوردار نیستند. بنابراین اگر درازمدت رگ ها ، فشار خون و اعصاب تحت تأثیر عبور از پا قرار نگیرند ، تأثیر روی مفاصل ما چگونه است؟ یک مطالعه نشان داد افرادی که بیش از سه ساعت در روز پاهای خود را روی هم می گذارند بیشتر به جلو خم میشوند و شانه های خود را جمع می کنند. اما این تحقیق به تخمین خود افراد از مدت زمانی که پای خود را صلیب می زدند متکی بود.

    وقتی این را می نویسم ، پشت میزم نشسته ام و اتفاقاً پاهایم را هم می اندازم ، اما نمی دانم چند ساعت در روز را به این روش می گذرانم. بیشتر تحقیقات اخیر منتشر شده در سال جاری متوجه شد که اگر به مردم آموزش داده شود که در حالی که پاها را روی هم قرار می دهند صاف بنشینند ، مشکلات وضعیتی برطرف می شود. مطمئناً اینکه آیا وقتی آزمایش کننده ای روی سرتان ایستاده است این مسئله حفظ می شود یا خیر مسئله دیگری است. اتفاقاً تقریباً دو برابر بیشتر افراد از عبور از پای راست خود روی زانوی چپ خود گزارش داده اند .

    پای ضربدری
    پای ضربدری

    پاهای ضربدری ممکن است برخی مزایا را ایجاد کند ، عضلات خاصی را تقویت میکند اگرچه همیشه تفکرات منفی در این باره وجود داشته ، اما اگر شما از طرفداران پا روی پا انداختن هستید ، ممکن است یک مطالعه کاملاً کنجکاوانه از مرکز پزشکی دانشگاه  در روتردام را دوست داشته باشید که نشان دهد این می تواند مزایایی داشته باشد. محققان مردان و زنان جوان را در حالی که پاهای خود را مستقیم یا نشسته از زانو یا از دو زانو و مچ پا عبور می دادند ، بررسی کردند. آنها سپس زاویه دقیق وضعیت را در چهار لگن مومیایی شده شبیه سازی کردند ، که به آنها امکان می دهد دقیقاً آنچه را که عضلات ما هنگام عبور پا از روی پا انجام می دهند اندازه بگیرند. آنها دریافتند که عبور از پاها در زانو باعث افزایش کشش در عضله پیریفورمیس می شود. کشیدگی عضلات پشت مفصل ران در هنگام نشستن با پاهای بدون عبور ، 11٪ و در مقایسه با ایستادن 21٪ میباشد. نویسندگان معتقدند که این امر باعث افزایش ثبات در مفاصل لگن آنها می شود به همان روشی که عضلات شکم باعث کشش می شود. همین امر میتواند در بهبود درد های کمری و تسکین درد سیاتیک نیز موثر باشد.

    تماس باما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *