آیا استرس می تواند باعث کمردرد شود؟

clinic clinic

آیا استرس می تواند باعث کمردرد شود؟
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • کمردرد مسلماً یکی از شایع ترین و ناامید کننده ترین علائمی است که به طور مرتب تجربه می کنیم. از ایجاد مشکل در کار گرفته تا مشکلات خواب، شکی نیست که کمردرد یک دردسر بزرگ است. در بسیاری از موارد، ناتوانی در تعیین علت یا رویداد محرک درد می‌تواند آزاردهنده‌ترین چیز در مورد آن باشد، پس از ناراحتی که در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می‌کند. اولین فکر شما ممکن است این باشد که عضله ای را کشیده اید یا به سمت اشتباه حرکت کرده اید که منجر به درد پشت می شود. با این حال، ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که تعداد زیادی از موارد کمردرد در واقع ناشی از استرس و رفتارهای مرتبط با آن است.

    چرا کمرم درد می کند؟
    دلایل متعددی وجود دارد که برخی از آنها ممکن است به وضوح واضح نباشند، که چرا شما کمردرد را تجربه می کنید. تروما یا آسیب مستقیم به ناحیه مطمئناً می تواند منجر به درد حاد یا مزمن شود، اما اغلب اوقات علت کمردرد شما را می توان در چیز دیگری ردیابی کرد. برخی از شایع ترین علل کمردرد عبارتند از:

    جراحت
    فشار عضلانی
    کشیدگی رباط
    اسپاسم عضلانی (ناشی از فشار)
    فتق دیسک
    قوز کمر
    دیسک برآمده
    دیسک پاره شده
    پوکی استخوان
    آرتروز
    فعالیت‌های به ظاهر بی‌ضرر مانند بلند کردن مکرر یا حرکات تکراری – مانند تاب دادن چوب گلف – اغلب بر عضلات و رباط‌های شما فشار وارد می‌کند و منجر به کمردرد می‌شود. شرایط مزمن یا دژنراتیو، مانند موارد ذکر شده در بالا، نیز می تواند مقصر کمردرد باشد. با این حال، اگر هیچ یک از این موارد در مورد شما صدق نمی کند، کمردرد شما ممکن است نتیجه چیز دیگری باشد.

    استرس روانی می تواند باعث کمردرد شود.
    اگرچه ممکن است باور کردنش سخت به نظر برسد، اما ناراحتی ذهنی یا عاطفی ممکن است دلیلی برای تجربه کمردرد باشد. در واقع، فهرست طولانی از علائم فیزیکی وجود دارد که ثابت شده است با استرس و اضطراب مرتبط هستند، از جمله:

    آیا استرس می تواند باعث کمردرد شود؟

    خستگی
    سردرد
    درد قفسه سینه
    مشکلات گوارشی
    بیخوابی
    میل جنسی کم
    استرس خود واکنش بدن به برخی موقعیت ها یا افکار – معمولاً ناخوشایند – است.
    ممکن است متوجه آن نباشید، اما زمانی که احساس استرس یا اضطراب می کنید، واکنش های شیمیایی و فیزیکی در بدن شما رخ می دهد تا از شما در برابر آسیب محافظت کند. کورتیزول و آدرنالین ترشح می شوند و معمولاً ماهیچه های شما به طور غیرارادی سفت می شوند. این اغلب در گردن، شانه ها و پایین ستون فقرات رخ می دهد. تنش طولانی مدت در این نواحی می تواند منجر به کمردرد و به طور خاص، کمردرد شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک ماساژدرمانگر به شما گفته است که تنش زیادی در شانه های خود دارید و این پدیده همان چیزی است که آنها به آن اشاره می کنند.

    برای کمردرد چه کنم؟
    اولین قدم برای تسکین کمردرد، شناسایی علت آن است. به عنوان مثال، درمان کمردرد ناشی از ضربه ممکن است چیزی باشد که برای آن به کمک حرفه ای نیاز دارید، در حالی که درد ناشی از تنش ممکن است در خانه قابل درمان باشد.

    به طور کلی، داروهای بدون نسخه، یخ و گرما می توانند تسکین قابل توجهی از کمردرد ایجاد کنند.در شروع کمردرد، 3 تا 4 بار در روز به مدت 15 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید. پس از چند روز اول، به جای آن از پد گرم کننده استفاده کنید. دوش آب گرم یا حمام کردن نیز ممکن است به شل شدن عضلات و تسکین درد کمک کند. در برخی موارد، ماساژ درمانی ممکن است به کاهش علائم شما کمک کند. با این حال، مطمئن شوید که به دنبال درمان از یک متخصص واجد شرایط، گواهی و با تجربه هستید، زیرا تکنیک های نامناسب ممکن است منجر به تشدید درد شما شود.

    برای کمردردی که ناشی از شرایط جدی‌تر، از جمله مشکلات دیسک یا آرتروز است، ممکن است به مداخله حرفه‌ای نیاز باشد. در برخی موارد، جراحی ممکن است توصیه شود، اما موارد بسیاری وجود دارد که تکنیک‌های کمتر تهاجمی می‌توانند به همان اندازه – یا حتی بیشتر – سودمند باشند.

    چگونه می توانم از کمردرد در آینده جلوگیری کنم؟
    این نکات سبک زندگی و رفتاری را دنبال کنید تا به شما در جلوگیری از کمردرد در آینده کمک کند:

    آیا استرس می تواند باعث کمردرد شود؟

    با ستون فقرات در حالت خنثی بخوابید
    وضعیت بدنی خوب را تمرین کنید
    به طور منظم حرکات کششی انجام دهید
    رژیم غذایی سالم داشته باشید
    یک برنامه ورزشی روتین حفظ کنید
    از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید
    کاهش وزن اضافی
    سطح استرس خود را کاهش دهید

    اگر از کمردردی رنج می‌برید که فکر می‌کنید ممکن است به استرس، اضطراب یا وضعیت جسمانی مرتبط باشد، اولین قدم برای تسکین این است که توسط یک پزشک با تجربه ارتوپد معاینه شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *