6 تمرین برای تقویت تعادل که می توانید در خانه انجام دهید

clinic clinic

6 تمرین برای تقویت تعادل که می توانید در خانه انجام دهید
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • در اینجا چند تمرین وجود دارد که ممکن است فیزیوتراپیست شما توصیه کند:

    همیشه قبل از شروع یک برنامه ورزشی خانگی با پزشک خود مشورت کنید. برای ایمنی در طول این تمرینات، خود را در نزدیکی یک کانتر یا سطح محکم قرار دهید که می توانید برای حمایت از آن استفاده کنید.

    6 تمرین برای تقویت تعادل که می توانید در خانه انجام دهید

    1. مارس ایستاده
    با ایستادن در نزدیکی یک تکیه گاه محکم، به مدت 20 تا 30 ثانیه به آرامی در محل حرکت کنید. همانطور که این کار آسان‌تر می‌شود، فیزیوتراپ شما ممکن است تعادل شما را به چالش بکشد و سرعت و سطحی که روی آن راهپیمایی می‌کنید را تغییر دهد: از چوب سخت گرفته تا فرش، پد فوم، چمن و غیره.

    2. ضربات 3 طرفه ایستاده
    روی 1 پا بایستید (با زانوی نرم و باز شده)، به آرامی پای دیگر خود را جلوی خود بلند کنید. پای کشیده خود را تا حد امکان صاف نگه دارید و آن را به مرکز برگردانید.سپس همان پا را به آرامی به سمت بیرون ببرید و به سمت پایین برگردید و سپس پای خود را در پشت بدن دراز کنید و به سمت پایین برگردید. تا جایی که می توانید در هر جهت اجرا کنید. فیزیوتراپ شما ممکن است با برداشتن سطح حمایت کننده، سختی این تمرین را افزایش دهد.

    3. دور زدن
    رو به روی پیشخوان یا دیوار (در صورت لزوم، دستان خود را روی پیشخوان یا دیوار برای حمایت قرار دهید)، در 1 جهت با انگشتان پا به سمت جلو بروید تا به انتهای دیوار یا پیشخوان برسید. سپس، در جهت دیگر برگردید. همانطور که این کار آسان تر می شود، یک فیزیوتراپ ممکن است از یک نوار مقاومتی در زانوها یا درست بالای مچ پا استفاده کند.

    4. 1-پایه
    تا زمانی که می توانید روی یک پا بایستید، تا 30 ثانیه. به یاد داشته باشید که در نزدیکی یک سطح نگهدارنده محکم بمانید که در صورت نیاز بتوانید آن را نگه دارید. پاها را جایگزین کنید و سعی کنید این کار را 3-5 بار روی هر پا انجام دهید. از آنجایی که این کار آسان‌تر می‌شود، با انجام کارهای دیگر در حالی که روی یک پا ایستاده‌اید، خود را به چالش بکشید، مانند مسواک زدن، صحبت کردن با تلفن، یا هنگام شستن ظرف‌ها. تمرینات تعادلی را می توان به راحتی با این روش در برنامه روزانه شما ادغام کرد.

    5. بنشینید تا بایستید و بایستید تا بنشینید
    بدون استفاده از بازوهای خود برای بالا بردن فشار از روی صندلی بلند شوید. اگر در ابتدا دشوار است، یک پد محکم زیر خود روی صندلی صندلی قرار دهید تا شما را بالا بیاورد. همانطور که به حالت نشسته برگشتید، به آرامی خود را تا انتها پایین بیاورید و به راحتی در صندلی خود قرار بگیرید (به جای اینکه روی صندلی بیفتید). هر چند بار که می توانید اجرا کنید. این کار را می توان به راحتی هنگام تماشای تلویزیون انجام داد.

    6. پاشنه تا پنجه ایستاده یا راه رفتن
    1 پا را مستقیماً جلوی پای دیگر قرار دهید، به طوری که پاشنه پای جلویی با پنجه پای عقب برخورد کند. این وضعیت را تا زمانی که می توانید یا تا 30 ثانیه نگه دارید.همانطور که این کار آسان تر می شود، سعی کنید چند قدم در این فرمت پاشنه تا پنجه بردارید، انگار که روی یک طناب محکم راه می روید. به خاطر داشته باشید که برای ایمنی از چیزی استفاده کنید تا به آن بچسبید.این تمرین را برای درمان زانوی پرانتزی نیز میتوانید انجام دهید.

    6 تمرین برای تقویت تعادل که می توانید در خانه انجام دهید

    عوامل زیادی می توانند در عدم تعادل و سقوط نقش داشته باشند. افراد مسن، به ویژه آنهایی که سرگیجه، سکندری یا زمین خوردن را تجربه کرده اند، باید یک ارزیابی جامع از یک PT یا یک متخصص بهداشتی واجد شرایط دیگر دریافت کنند. برخی از فیزیوتراپیست ها در مدیریت تعادل و سقوط تخصص دارند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *