کمر درد جدی که نیاز به مراجعه به پزشک دارد

کمر درد جدی" چیست؟ وقتی می گویم کمردرد جدی منظور کمردردی است که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.
  • کمر درد جدی” چیست؟
    وقتی می گویم کمردرد جدی منظور کمردردی است که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

شدت علائم شما تنها نشانگر جدی بودن کمردرد نیست. به عنوان مثال، درد ناشی از کشیده شدن عضله کمر می تواند شدید باشد، اما معمولاً پس از چند روز مراقبت اولیه در منزل کاهش می یابد.

در مقابل، بیماری دژنراتیو دیسک کمر می‌تواند باعث درد متوسط و مبهم در ناحیه کمر شود – این نوع درد لزوماً شدید نیست، اما ممکن است در طول زمان بدون درمان بدتر شود. در این موارد، پزشک می تواند یک برنامه درمانی طولانی مدت را توصیه کند.

زمانی که کمردرد جدی است
    به عنوان یک قاعده کلی، اگر کمردرد شما طی 1 تا 2 هفته کاهش نیابد، باید به پزشک مراجعه کنید. احتمال این وجود دارد که درد شما نشانه اورژانس پزشکی نباشد، اما پزشک می تواند تشخیص دقیقی را به شما ارائه دهد و یک برنامه درمانی را توصیه کند.

به دریافت یک تشخیص دقیق کمردرد مراجعه کنید
    یک برنامه درمانی خوب به علائم شما و همچنین شرایط زمینه ای ایجاد کننده آنها رسیدگی می کند. برعکس، یک تشخیص و درمان اشتباه گاهی اوقات می تواند کمردرد شما را بدتر کند.

با پزشک خود مشورت کنید
    پس از ارائه توصیه‌های درمانی، معمولاً پزشک از شما می‌خواهد تا طی 6 تا 12 هفته مجدداً شما را ببیند. در این میان، اگر علائم کمردرد مزمن شما با درمان بهبود نیافت یا حتی بدتر شد، می‌توانید با مطب پزشک خود تماس بگیرید و در مورد تنظیم برنامه درمانی بپرسید.

درد مزمن به عنوان یک بیماری: چرا هنوز درد دارد؟

به عنوان مثال، اگر به شما تشخیص داده شود که کمردرد مزمن ناشی از بیماری دیسک دژنراتیو دارید، ممکن است برای شما شل کننده عضلانی تجویز شود یا به شما توصیه شود که مسکن بدون نسخه مصرف کنید. اگر متوجه شدید که داروهای توصیه شده باعث ایجاد عوارض جانبی می شود که نمی توانید آنها را تحمل کنید، پزشک می تواند جایگزین هایی را توصیه کند.

کمردرد که ممکن است نیاز به اورژانس پزشکی باشد
    اگر کمردرد شما با علائم آزاردهنده دیگری همراه باشد، ممکن است نیاز به مراقبت فوری پزشکی داشته باشد. اگر کمردرد شما همراه با هر یک از علائم زیر بود، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

افزایش ضعف در پاهای شما
    از دست دادن کنترل مثانه و/یا روده
    معده درد شدید
    تب شدید
    وقتی کمر درد ممکن است یک اورژانس پزشکی باشد

این لیست کامل نیست. هنگامی که در مورد کمردرد خود شک دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. تقریباً همیشه ارزش وقت گذاشتن را دارد تا یک قرار ملاقات تعیین کنید – حتی اگر فقط برای آرامش خاطر شما باشد.