نکات مهم درباره رشد کودک چیست

clinic clinic

نکات مهم درباره رشد کودک
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • توسعه سالم
    سالهای اولیه زندگی کودک برای سلامتی و رشد او بسیار مهم است. رشد سالم به این معنی است که کودکان با همه توانایی ها، از جمله آنهایی که نیازهای مراقبت بهداشتی ویژه ای دارند، بتوانند در جایی رشد کنند که نیازهای اجتماعی، عاطفی و آموزشی آنها برآورده شود. داشتن خانه ای امن و دوست داشتنی و گذراندن وقت با خانواده – بازی، آواز خواندن، خواندن و صحبت کردن – بسیار مهم است. تغذیه مناسب، ورزش و خواب نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

    شیوه های فرزندپروری موثر
    فرزندپروری اشکال مختلفی دارد. با این حال، برخی از شیوه‌های فرزندپروری مثبت در خانواده‌های متنوع و در محیط‌های متنوع به خوبی عمل می‌کنند، هنگام ارائه مراقبت‌هایی که کودکان برای شادی و سلامت، و رشد و توسعه خوب به آن نیاز دارند. گزارشی که اخیراً به شواهد موجود در نشریات علمی برای اینکه چه کار می‌کند، نگاه کرد و این راه‌های کلیدی را یافت که والدین می‌توانند از رشد سالم فرزندشان حمایت کنند:

    پاسخ دادن به کودکان به روشی قابل پیش بینی
    نشان دادن گرما و حساسیت
    داشتن روال و قوانین خانه
    به اشتراک گذاشتن کتاب و صحبت با کودکان
    حمایت از سلامت و ایمنی
    استفاده از نظم و انضباط مناسب بدون سخت گیری
    والدینی که از این شیوه‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند به فرزندشان کمک کنند که سالم بماند، ایمن باشد و در بسیاری از زمینه‌ها – عاطفی، رفتاری، شناختی و اجتماعی موفق باشد.

    نقاط عطف رشد
    مهارت هایی مانند برداشتن اولین قدم، لبخند زدن برای اولین بار و دست تکان دادن برای «بای خداحافظ» را نقاط عطف رشد می نامند. کودکان در نحوه بازی، یادگیری، صحبت کردن، رفتار و حرکت خود به نقاط عطفی می رسند (مثلاً خزیدن و راه رفتن).

    کودکان با سرعت خود رشد می کنند، بنابراین نمی توان دقیقاً تشخیص داد که کودک چه زمانی یک مهارت خاص را یاد می گیرد. با این حال، نقاط عطف رشد، یک ایده کلی از تغییراتی که با بزرگتر شدن کودک انتظار می رود، ارائه می دهد.

    شما به عنوان والدین، فرزندتان را بهتر می شناسید. اگر فرزند شما نقاط عطف برای سن خود را برآورده نمی کند، یا اگر فکر می کنید ممکن است در رشد فرزندتان مشکلی وجود داشته باشد، با پزشک کودک خود صحبت کنید و نگرانی های خود را در میان بگذارید. و منتظر نمانید.

    نظارت بر رشد و غربالگری
    پزشک و کودک
    والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مراقبان اولیه دوران کودکی و سایر مراقبان می‌توانند در نظارت بر رشد شرکت کنند، که مشاهده می‌کند فرزند شما چگونه رشد می‌کند و در طول زمان تغییر می‌کند و اینکه آیا فرزند شما به نقاط عطف رشد معمولی در بازی، یادگیری، صحبت کردن، رفتار و حرکت دست می‌یابد.

    غربالگری رشدی نگاه دقیق تری به نحوه رشد کودک شما دارد. یک نقطه عطف از دست رفته می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل باشد، بنابراین وقتی فرزندتان را به مطب پزشک می‌برید، پزشک، پرستار یا متخصص دیگر ممکن است یک آزمایش مختصر به فرزندتان بدهد، یا شما پرسشنامه‌ای را درباره فرزندتان تکمیل کنید.

    اگر ابزار غربالگری منطقه مورد نگرانی را شناسایی کند، ممکن است به ارزیابی رسمی رشد نیاز باشد، جایی که یک متخصص آموزش دیده نگاهی عمیق به رشد کودک می‌اندازد.

    اگر کودکی دچار تاخیر در رشد است، مهم است که در اسرع وقت کمک بگیرید. وقتی تاخیر رشدی زود تشخیص داده نشود، کودکان باید منتظر بمانند تا کمکی را که نیاز دارند تا در محیط های اجتماعی و آموزشی به خوبی انجام دهند، دریافت کنند.

    اگر نگران هستید
    اگر فرزند شما نقاط عطف برای سن خود را برآورده نمی کند، یا نگران رشد کودک خود هستید، با پزشک کودک خود صحبت کنید و نگرانی های خود را در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *