آیا بدن انسان برای نشستن طراحی نشده؟

clinic clinic

آیا بدن انسان برای نشستن طراحی نشده؟
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • بدن انسان برای ایستادن آزادانه، راه رفتن، خم شدن، چمباتمه زدن، دراز کشیدن، غلتیدن و غیره کاملاً طراحی شده است.

    قرار نیست ما به جایی تکیه دهیم یا جسم خاصی برای حمایت از بدن خود داشته باشیم زیرا هر مفصلی وظیفه خود را دارد که به خود اجازه می دهد آزادانه بدون درد از پایین پا بایستیم و حرکت کنیم.

    اگر با دقت به حرکات نوزادان، از پاها تا سر، نگاه کنید، بدن کاملاً با تعادل در یک راستا قرار می گیرد زیرا مفاصل خم می شوند و آزادانه به سمت جلو و عقب حرکت می کنند.

    نوزادان، بدون یادگیری، به طور غریزی می دانند که چگونه از بدن خود به مؤثرترین روش استفاده کنند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، به نظر می رسد که چمباتمه زدن ساده ترین کار باشد.

    با این حال، بیشتر بزرگسالان حتی زمانی که صرفاً ایستاده اند، تنش را در بدن خود احساس می کنند.

    اما چه چیزی باعث شد که ما این فشارها را احساس کنیم؟

    بله، ما بدن خود را طوری مهندسی کرده ایم که روی صندلی بنشیند.

    اما چه اشکالی دارد که روی صندلی بنشینیم؟

    بزرگترین مشکل ریشه ای این است که در لگن، مرکز بدن ما کج می شود.

    همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، هنگامی که لگن به یک طرف متمایل می شود، گردش خون در سراسر بدن کند می شود. باسن و همسترینگ تحت فشار قرار می گیرند، که باعث غیرفعال شدن آنها برای طولانی مدت می شود که سپس باعث عدم تعادل عضلانی می شود. اگر هر گونه عدم تعادل عضلانی در بدن وجود داشته باشد، ساختار (حالت) بدن تغییر می کند و تنش در مفاصل ایجاد می شود زیرا بدن سعی می کند تعادل خود را بازگرداند. معمولا نشستن باعث تیلت قدامی لگن ( چرخش به جلو ) می شود. و البته، این علت در لیست بیماری های نشسته همراه با وضعیت کج خود ادامه می یابد و نه تنها در وضعیت جسمی، بلکه از نظر روحی نیز تأثیر منفی می گذارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نشستن باعث کاهش وضوح ذهنی می شود.

    توصیه ما:

    کشش و تقویت تحرک لگن به شدت توصیه می شود زیرا به بازگرداندن ساختار طبیعی بدن کمک زیادی می کند. امروزه بدون مراجعه به فیزیوتراپیست یا متخصص کایروپراکتیک، اینترنت تمام اطلاعات خود را در مورد نحوه مدیریت بدن در اختیار ما قرار می دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای تمرینات حرکتی و کشش‌های لگن، یوتیوب را جستجو کنید، همچنین با تست شیب لگن بررسی کنید تا وضعیت وضعیت بدن خود را ببینید.

    در نتیجه، داشتن تنش در هنگام حرکت، آنگونه نیست که ما طراحی شده ایم. قرار نبود ما برای این مدت طولانی به شکل خاصی بنشینیم. انسانها باید حرکت کنند و آزاد باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *