همه چیز در باره شکستگی استخوان ساق پا

clinic clinic

شکستگی استخوان ساق پا
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • شکستگی استخوان ساق پا

    علل شایع شکستگی استخوان پا عبارتند از سقوط، تصادفات وسایل نقلیه موتوری و آسیب های ورزشی.
    درمان شکستگی پا به محل و شدت آسیب بستگی دارد. یک پای شدیدا شکسته ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد تا دستگاه‌هایی را در استخوان شکسته قرار دهند تا در طول بهبودی هم ترازی مناسبی داشته باشند. آسیب های دیگر ممکن است با گچ گیری یا آتل درمان شوند. در همه موارد، تشخیص و درمان سریع پای شکسته برای بهبودی کامل ضروری است.

    علائم و نشانه های شکستگی پا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    درد شدید، که ممکن است با حرکت بدتر شود ورم حساسیت کبودی بدشکلی آشکار یا کوتاه شدن پای آسیب دیده، ناتوانی در راه رفتن.
    کودکان نوپا یا خردسالانی که پایشان می‌شکند ممکن است به سادگی از راه رفتن دست بردارند، حتی اگر نتوانند دلیل آن را توضیح دهند. گریه بی دلیل ممکن است از علائم کودک نوپایی باشد که دچار شکستگی شده است.

    ” کلینیک ارتوپدی فرامرز اولین کلینیک در ایران میباشد که ساخت پای مصنوعی را با دستگاه پرینتر سه بعدی انجام میدهد. برای ساخت پای مصنوعی با بهترین کیفیت و دوام در کلینیک ارتوپدی فرامرز با شماره 09172282428 تماس بگیرید. “

    چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

    اگر شما یا فرزندتان علائم یا علائم شکستگی پا دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. تأخیر در تشخیص و درمان می‌تواند بعداً منجر به مشکلاتی از جمله بهبودی ضعیف شود. برای هر گونه شکستگی پا در اثر ضربه شدید، مانند تصادف اتومبیل یا موتور سیکلت، به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید. شکستگی‌های استخوان ران آسیب‌های شدید و بالقوه تهدیدکننده‌ای هستند که به خدمات پزشکی اورژانسی برای کمک به محافظت از ناحیه از آسیب بیشتر و انتقال ایمن به بیمارستان محلی نیاز دارند.

    شکستگی استخوان ساق پا

    علل

    راه های مختلفی برای شکستن پا وجود دارد، از جمله:

    سقوط
    یک زمین خوردن ساده می تواند باعث شکستگی یک یا هر دو استخوان ساق پا شود. با این حال، بعید است که استخوان ران بدون آسیب جدی تر شکسته شود.

    تصادفات وسایل نقلیه موتوری
    هر سه استخوان پا ممکن است در حین تصادف با وسیله نقلیه موتوری بشکنند. هنگامی که زانوهای شما در هنگام برخورد به داشبورد گیر می کند، ممکن است شکستگی رخ دهد.

    آسیب های ورزشی
    دراز کردن بیش از حد پا در طول ورزش های تماسی می تواند باعث شکستگی پا شود. ضربه مستقیم هم می تواند باعث شکستگی شود، مانند چوب هاکی یا بدن حریف.

    کودک آزاری
    در کودکان، شکستگی پا ممکن است نتیجه کودک آزاری باشد، به خصوص زمانی که چنین آسیبی قبل از راه رفتن کودک رخ دهد.

    استفاده بیش از حد
    شکستگی های استرسی، ترک های ریزی هستند که در استخوان های تحمل کننده وزن بدن، از جمله استخوان ساق پا ایجاد می شوند. شکستگی‌های استرسی معمولاً در اثر نیروی مکرر یا استفاده بیش از حد، مانند دویدن در مسافت‌های طولانی ایجاد می‌شوند. اما آنها همچنین می توانند با استفاده عادی از استخوانی که در اثر بیماری هایی مانند پوکی استخوان ضعیف شده است، رخ دهند.

    عوامل خطر
    شکستگی‌های استرسی اغلب نتیجه فشار مکرر به استخوان‌های پا در اثر فعالیت‌های فیزیکی هستند، مانند:
    دویدن، رقص باله ، بسکتبال ، ورزش های تماسی مانند هاکی و فوتبال نیز ممکن است خطر ضربه های مستقیم به پا را در پی داشته باشد که می تواند منجر به شکستگی شود.
    شکستگی های استرسی خارج از موقعیت های ورزشی در افرادی که دارای موارد زیر هستند شایع تر است: کاهش تراکم استخوان (پوکی استخوان) ، دیابت ، آرتریت روماتوئید.

    عوارض
    عوارض شکستگی پا ممکن است شامل موارد زیر باشد:
    درد زانو یا مچ پا
    شکستگی استخوان در پای شما ممکن است باعث درد در زانو یا مچ پا شود. بهبود ضعیف یا با تاخیر. شکستگی شدید ساق پا ممکن است به سرعت یا به طور کامل بهبود نیابد. این امر به ویژه در شکستگی باز استخوان درشت نی به دلیل کاهش جریان خون در این استخوان رایج است.

    عفونت استخوان (استئومیلیت)
    اگر شکستگی باز دارید، ممکن است استخوان شما در معرض قارچ ها و باکتری هایی باشد که می توانند باعث عفونت شوند.

    آسیب عصبی یا عروق خونی
    شکستگی ساق پا می تواند به اعصاب و رگ های خونی مجاور آسیب برساند. در صورت مشاهده هرگونه بی حسی یا مشکلات گردش خون، فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

    سندرم کمپارتمان
    این وضعیت عصبی عضلانی باعث درد، تورم و گاهی اوقات ناتوانی در عضلات نزدیک استخوان شکسته می شود. این یک عارضه نادر است که بیشتر با صدمات شدید مانند تصادف اتومبیل یا موتور سیکلت دیده می شود.

    شکستگی استخوان ساق پا

    آرتریت
    شکستگی هایی که به داخل مفصل گسترش می یابند و تراز استخوانی ضعیف می توانند سال ها بعد باعث آرتروز شوند. اگر بعد از استراحت طولانی مدت پای شما شروع به درد می کند، برای ارزیابی به پزشک مراجعه کنید.

    طول ساق پا نابرابر است.
    استخوان های بلند کودک از انتهای استخوان ها در نواحی نرم تری به نام صفحات رشد، رشد می کنند. اگر شکستگی از صفحه رشد عبور کند، آن اندام ممکن است در نهایت کوتاهتر یا بلندتر از اندام مقابل شود.

    جلوگیری
    همیشه نمی توان از شکستگی پا جلوگیری کرد. اما این نکات اساسی ممکن است خطر شما را کاهش دهد:

    ایجاد استحکام استخوان
    غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، ماست و پنیر می توانند به ساخت استخوان های قوی کمک کنند. مکمل کلسیم یا ویتامین D نیز ممکن است استحکام استخوان را بهبود بخشد. از پزشک خود بپرسید که آیا این مکمل ها برای شما مناسب هستند یا خیر.

    کفش های ورزشی مناسب بپوشید.
    کفش مناسب را برای ورزش یا فعالیت های مورد علاقه خود انتخاب کنید. و کفش های ورزشی را به طور مرتب تعویض کنید. به محض اینکه آج یا پاشنه کفش فرسوده شد یا کفش ها به طور ناموزون پوشیده شدند.کفش های کتانی را دور بیندازید.

    فعالیت های متناوب می تواند از شکستگی های استرسی جلوگیری کند.

    دویدن چرخشی با شنا یا دوچرخه سواری
    اگر در یک مسیر شیبدار در داخل خانه می دوید، جهت دویدن خود را به گونه ای تغییر دهید که حتی به اسکلت خود فشار وارد کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *