آیا پیچ خوردگی مچ پا برای شما هم پیش آمده؟

clinic clinic

همه چیز در باره پیچ خوردگی مچ پا
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • همه چیز در باره پیچ خوردگی مچ پا

    بررسی اجمالی

    رگ به رگ شدن مچ پا آسیبی است که هنگام غلت زدن، پیچاندن یا چرخاندن مچ پا به شکلی ناخوشایند رخ می دهد. این می تواند نوارهای سخت بافت (رباط ها) را که به نگه داشتن استخوان های مچ پا در کنار هم کمک می کند، کشیده یا پاره کند. رباط ها به تثبیت مفاصل کمک می کنند و از حرکت بیش از حد جلوگیری می کنند. رگ به رگ شدن مچ پا زمانی اتفاق می‌افتد که رباط‌ها خارج از محدوده حرکتی طبیعی خود مجبور شوند. اکثر مچ پاهای رگ به رگ شده شامل آسیب به رباط های سمت بیرونی مچ پا هستند. درمان پیچ خوردگی مچ پا به شدت آسیب بستگی دارد. اگرچه اقدامات خودمراقبتی و داروهای مسکن بدون نسخه ممکن است تمام چیزی باشد که شما نیاز دارید، ممکن است یک ارزیابی پزشکی برای نشان دادن میزان پیچ خوردگی مچ پا و تعیین درمان مناسب ضروری باشد.

    همه چیز در باره پیچ خوردگی مچ پا

    علائم

    علائم و نشانه های پیچ خوردگی مچ پا بسته به شدت آسیب متفاوت است. آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند: درد، به خصوص وقتی وزن را روی پای آسیب‌دیده تحمل می‌کنید، حساسیت هنگام لمس مچ پا تورم کبودی دامنه حرکتی محدود، بی‌ثباتی در مچ پا احساس یا صدا در زمان آسیب دیدگی.

    هنگام مراجعه به پزشک اگر در مچ پا درد و تورم دارید و مشکوک به پیچ خوردگی هستید با پزشک خود تماس بگیرید. اقدامات خودمراقبتی ممکن است تنها چیزی باشد که نیاز دارید، اما با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد اینکه آیا باید مچ پای خود را ارزیابی کنید یا خیر. اگر علائم و نشانه ها شدید باشند، ممکن است آسیب قابل توجهی به رباط یا شکستگی استخوان در مچ پا یا ساق پای خود داشته باشید.

    علل

    پیچ خوردگی زمانی اتفاق می افتد که مچ پای شما مجبور می شود از موقعیت طبیعی خود خارج شود، که می تواند باعث کشیده شدن یک یا چند رباط مچ پا، پارگی جزئی یا پارگی کامل شود. علل این مشکل پا ممکن است شامل موارد زیر باشد:
    سقوطی که باعث پیچ خوردن مچ پای شما می شود فرود آمدن ناگهانی روی پای شما پس از پریدن یا چرخش پیاده روی یا ورزش روی سطحی ناهموار. اطلاعات بیشتر پیچ خوردگی عوامل خطر عواملی که خطر رگ به رگ شدن مچ پا را افزایش می دهند عبارتند از:

    ورزش

    رگ به رگ شدن مچ پا یک آسیب ورزشی رایج است، به ویژه در ورزش هایی که نیاز به پریدن، بریدن، یا چرخاندن یا چرخاندن پا دارند مانند بسکتبال، تنیس، فوتبال، فوتبال و دویدن در مسیر. سطوح ناهموار. راه رفتن یا دویدن روی سطوح ناهموار یا شرایط بد زمین ممکن است خطر این مشکل را افزایش دهد.

    همه چیز در باره پیچ خوردگی مچ پا

    آسیب قبلی مچ پا

    هنگامی که مچ پای خود رگ به رگ شد یا نوع دیگری از آسیب دیدگی مچ پا داشتید، احتمال دارد که دوباره آن را رگ به رگ شوید.

    وضعیت بدنی ضعیف

    قدرت یا انعطاف ضعیف در مچ پا ممکن است خطر رگ به رگ شدن را هنگام شرکت در ورزش افزایش دهد.

    کفش های نامناسب

    کفش هایی که به درستی مناسب نیستند یا برای یک فعالیت مناسب نیستند و همچنین کفش های پاشنه بلند به طور کلی، مچ پا را آسیب پذیرتر می کند.

    عوارض

    عدم درمان صحیح پیچ خوردگی مچ پا ممکن است منجر به عوارض زیر شود:
    درد مزمن مچ پا، بی ثباتی مزمن مفصل مچ پا آرتریت در مفصل مچ پا.

    پیشگیری نکات زیر می تواند به شما در جلوگیری از پیچ خوردگی مچ پا یا پیچ خوردگی مکرر کمک کند:
    قبل از ورزش یا ورزش خود را گرم کنید. هنگام راه رفتن، دویدن یا کار بر روی سطح ناهموار مراقب باشید. از یک بریس یا چسب برای حمایت از مچ پا روی مچ پا ضعیف یا آسیب دیده قبلی استفاده کنید. کفش‌هایی بپوشید که مناسب هستند و برای فعالیت شما ساخته شده‌اند. به حداقل برسانید. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند. ورزش نکنید یا در فعالیت‌هایی شرکت نکنید که برای آنها شرطی نشده‌اید. قدرت عضلانی و انعطاف‌پذیری خوبی را حفظ کنید. تمرینات پایداری، از جمله تمرینات تعادلی را تمرین کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *