درمان خار پاشنه

• التهاب کف پا (fashee-EYE-tiss) شایعترین علت درد در قسمت پایین پاشنه است. تقریباً 2 میلیون بیمار سالانه برای این بیماری تحت درمان قرار می گیرند. ورم فصفر کف پا زمانی اتفاق می افتد که نوار محکم بافتی که قوس شما را پشتیبانی می کند تحریک شده و ملتهب می شود.

فاسئیت کف پا زمانی اتفاق می افتد که نوار محکم بافتی که از قوس پای شما پشتیبانی می کند ، تحریک شده و ملتهب شود.

آناتومی

در ناحیه کف پا یک رباط نازک و بلند وجود دارد که مستقیماً در زیر پوست کف پای شما قرار دارد. این رباط پاشنه را به قسمت جلوی پای شما متصل می کند ، و قوس پای شما را پشتیبانی می کند. درواقع التهاب در این رباط و بافت های اطراف آن دلیل اغلب درد های کف پاشنه است.

ورم کف پا

ناحیه کف پا رباطی است که در زیر پوست پایین پای شما قرار دارد.

علت

ناحیه کف پا برای جذب تنش ها و فشارهای زیادی که روی پاهای خود قرار می دهیم طراحی شده است. اما ، گاهی اوقات ، فشار زیاد به بافت ها آسیب می رساند یا باعث ایجاد پارگی جزئی در آنها میشود. پاسخ طبیعی بدن به این آسیب، التهاب است که منجر به درد در پاشنه و سفتی ورم کف پا می شود.

فشار زیاد و مداوم به ناحیه کف پا می تواند با آسیب به بافت ها باعث ایجاد التهاب و درد در آن ناحیه گردد.

ریسک فاکتورها

در بیشتر موارد ، ورم کف پا بدون دلیل مشخصی ایجاد می شود. با این حال ، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند شما را مستعد ابتلا به این بیماری کند مانند سفتی عضلات ساق پا که باعث می شود پای شما خم نشود و انگشتان شما را به سمت بالای ساق بلند کند با متمرکز کردن فشار وزن در راه رفتن و پریدن بر روی پاشنه ها این عارضه را تشدید میکنند. تعدادی از ریسک فاکتور های دیگر این عارضه عبارت اند از:

چاقی

1. قوس پای بسیار بلند
    2. فعالیت ضربه ای تکراری (دویدن / ورزش)
    3. فعالیت جدید یا افزایش یافته
    4. استفاده از کفش های نامناسب
    5. گودی زیاد کمر

خار پاشنه

اگرچه بسیاری از افراد مبتلا به فاسئیت کف پا خار پاشنه دارند ، خارها دلیل درد فاسییت کف پا نیستند. از هر 10 نفر یک نفر خار پاشنه دارد. از آنجایی که عموما خارعلت ورم فاشیای کف پا نیست ، می توان بدون از بین بردن خار، درد را درمان کرد.

خار پاشنه

شایعترین علائم فاسئیت کف پا یا خار پاشنه شامل موارد زیر است:

درد در قسمت پایین پا نزدیک پاشنه

با چند قدم اول بعد از بلند شدن از رختخواب صبح یا بعد از مدت طولانی استراحت ، مانند بعد از یک ماشین سواری طولانی ، درد داشته باشید. درد پس از چند دقیقه پیاده روی فروکش می کند

درد بیشتر بعد از ورزش یا فعالیت (نه در طی آن).

معاینه دکتر

بعد از اینکه علائم خود را توصیف کردید و در مورد نگرانی های خود صحبت کردید ، پزشک پای شما را معاینه می کند. پزشک شما به دنبال این علائم است:

یک طاق بلند

ناحیه ای از حساسیت حداکثر در پایین پای شما ، درست در مقابل استخوان پاشنه پا

دردی که هنگام خم شدن پا و فشار آوردن پزشک بر روی فاشیای کف پا بیشتر می شود. وقتی انگشتان پا را به سمت پایین قرار می دهید درد بهبود می یابد

حرکت “بالا” مچ پا

آزمایش ها

پزشک شما ممکن است آزمایشات تصویربرداری را برای اطمینان از اینکه درد پاشنه شما ناشی از ورم کف پا است و مشکل دیگری نیست ، تجویز کند.

X-rays

اشعه ایکس تصاویر واضحی از استخوان ها ارائه می دهد. آنها برای رد سایر دلایل درد در پاشنه پا مانند شکستگی یا آرتروز مفید هستند. خار پاشنه در اشعه ایکس دیده می شود

سایر آزمایشات تصویربرداری

سایر آزمایشات تصویربرداری ، مانند تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) و سونوگرافی ، به طور معمول برای تشخیص ورم کف پا استفاده نمی شوند. به ندرت سفارش داده می شوند. در صورت تسکین درد پاشنه با روش های درمانی اولیه ممکن است از اسکن MRI استفاده شود.

رفتار

درمان غیر جراحی

بیش از 90 درصد بیماران مبتلا به فاشیاس کف پا در طی 10 ماه از شروع روش های درمان ساده بهبود می یابند. کاهش یا حتی توقف فعالیت هایی که باعث بدتر شدن درد می شوند اولین قدم در کاهش درد است. ممکن است لازم باشد فعالیت های ورزشی را در جایی که پاهای شما روی سطوح سخت می کوبند ، متوقف کنید (به عنوان مثال ، دویدن یا ایروبیک استپ).

چرخاندن پای خود روی یک بطری آب سرد یا یخ به مدت 20 دقیقه موثر است. این کار را می توانید 3 تا 4 بار در روز انجام دهید. داروی ضد التهاب غیر استروئیدی. داروهایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن درد و التهاب را کاهش می دهد. استفاده از دارو برای بیش از 1 ماه باید با پزشک مراقبت های اولیه شما بررسی شود. ورم کف پا توسط عضلات سفت پا و گوساله ها تشدید می شود. کشش گوساله ها و فاشیای کف پا موثرترین راه برای تسکین دردی است که با این شرایط همراه است.

درمان جراحی

جراحی تنها پس از 12 ماه درمان غیر جراحی تهاجمی در نظر گرفته می شود. از آنجا که عضلات ساق پا سفت باعث افزایش فشار بر روی فاشیای کف پا می شود ، این روش برای بیمارانی مفید است که علی رغم یک سال کشش گوساله هنوز در کشش پا مشکل دارند.

در رکود گاستروکنمیوس ، یکی از دو عضله که ساق پا را تشکیل می دهد ، بلندتر می شود تا حرکت مچ پا افزایش یابد. این روش را می توان با یک برش سنتی ، باز یا با یک برش کوچکتر و آندوسکوپ ، ابزاری که شامل یک دوربین کوچک است ، انجام داد. پزشک شما در مورد روشی که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند ، بحث خواهد کرد.

میزان عوارض ناشی از رکود گاستروکنمیوس کم است ، اما می تواند شامل آسیب عصبی باشد.

انتشار پلاستیک کف پا اگر دامنه حرکتی مچ پا طبیعی است و درد مداوم در پاشنه پا دارید ، ممکن است پزشک روش آزادسازی نسبی را توصیه کند. در حین جراحی ، رباط فاشیای کف پا تا حدی بریده می شود تا تنش در بافت برطرف شود. اگر خار بزرگ داشته باشید ، نیز برداشته می شود. اگرچه می توان جراحی را به روش آندوسکوپی انجام داد ، اما دشوارتر از برش باز است. علاوه بر این ، آندوسکوپی خطر آسیب عصبی بیشتری دارد.

عوارض شایعترین عوارض جراحی رهاسازی شامل تسکین ناقص درد و آسیب عصبی است.

بیشتر بیماران نتایج خوبی از جراحی دارند. با این حال ، از آنجا که جراحی می تواند منجر به درد و نارضایتی مزمن شود ، فقط پس از تمام اقدامات غیر جراحی توصیه می شود.

خدمات ما
    کلینیک ارتوپدی فنی فرا_مرز با استفاده از بروزترین تکنولوژی های دنیا مانند آنالیز راه رفتن، اسکن سه بعدی و طراحی سه بعدی پزشکی توانایی ساخت انواع کفی، صندل و کفش های اختصاصی راحتی و درمانی را با استفاده از پرینترهای سه بعدی پیشرفته داراست. تمامی این ها پس از معاینه مسئول فنی و مطابق نیاز شما به صورت اختصاصی و مخصوص شما ساخته خواهد شد.
    افرادی که پس از کار احساس ضعف و خستگی زیادی میکنند، ورزشکارانی که از آسیب های پی در پی خسته شده اند، خانم های بارداری که انواع درد های کف پا را تحمل میکنند و حتی افرادی که فقط راحتی بیشتری در کفش های خود نیاز دارند گزینه های استفاده از کفش و کفی سه بعدی و شخصی ساز هستند.
    برای مشاوره و دریافت نوبت با ما تماس بگیرید.