تمرینات درمانی عارضه صافی کف پا

clinic clinic

درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • تمرین های ورزشی برای اصلاح کف پای صاف

         ارائه برنامه ی تمرین اصلاحی برای کف پای صاف باید به گونه ای باشد که اهداف زیر را تأمین کند:
    – عضله درشت نی قدامی تقویت شود.
    – عضلات درون گرداننده تقویت شوند.
    – عضلات برون گرداننده تحت کشش قرار گیرند (نازک نی بلند،کوتاه و طرفی)
    – تاندون آشیل و عضله ی دو قلو پشت ساق تحت کشش قرار گیرد.

    تمرینات ورزشی صافی کف پا

         چنانچه از صافی کف پا رنج میبرید در کنار استفاده از کفش و کفی های مناسب تمرینات ورزشی زیر را حداقل دوبار در روز پیشنهاد می دهیم تا فرایند ترمیم و بهبودی شما تسریع شده و درد با سرعت بیشتری کاهش پیدا کند.

    تمرین ۱

    نرمش کششی تاندون آشیل و فاشیای کف پا :

         اولین کاری که در آغاز صبح انجام می دهید می تواند این تمرین باشد. مطابق شکل یک باند الاستیک یا یک حوله را دور قسمت برجسته ی پا که کمی پایینتر از انگشتان است قرار دهید،‌ زانو را مستقیم نگه دارید و پنجه پا را به سمت صورت بکشید و این حالت را به مدت ۳۰ ثانیه حفظ کنید. این تمرین را سه مرتبه برای هر پا تکرار کنید.

    تمرین ۲

    شنا روی دیوار برای کشش تاندون آشیل:

         تاندون آشیل یک بافت فیبری است که از انتهای عضلات پشت ران و ساق منشا می گیرد و به استخوان پاشنه متصل می شود. بنابرین این تمرین را ابتدا با زانوی مستقیم و سپس با زانوی خمیده انجام دهید تا هر دو قسمت تاندون آشیل تحت کشش قرار گیرند. این تمرین را دوبار در روز انجام دهید.
         در حالت اول روبروی دیوار بایستید و کف دست ها را در مقابل شانه روی دیوار قرار داده و پاها را مطابق شکل و یکی را در جلوی دیگری قرار دهید. پای جلویی باید حدود ۳۰ سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد. زانوی جلو را فقط کمی خم کنید ، زانوی عقب را مستقیم نگه دارید و با کف دست ها به دیوار تکیه کنید تا در ساق پای عقب کشش احساس کنید. چند ثانیه صبر کنید و بعد رها کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.
         حالت دوم مشابه قبلی است اما در اینجا باید کمی پای عقبی را جلوتر بیاورید تا زانوی عقب کمی خم شود. تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

    تمرین ۳

    کشش تاندون آشیل و فاشیای کف پا با پله :

         در ابتدا برای حمایت کافی ، نرده پله ها را بگیرید ، با پنجه ی پا روی پله ی اول بایستید و پاها را کمی از هم باز نگه دارید. مطابق شکل طوری بایستید که پاشنه ها بیرون قرار بگیرند. زانوها را مستقیم نگه دارید و کمی پاشنه ها را پایین بیاورید تا کششی در ساق پا حس کنید. این حالت را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید و سپس پاشنه ها را بالا و به حالت اول بیاورید. تمرین را حداقل دو بار در روز و هر بار ۶ مرتبه انجام دهید.

    تمرین ۴

    جمع کردن حوله یا پارچه با انگشتان پا:

         این حرکت موجب تقویت عضلات خم کننده انگشتان می شود.یک حوله را صاف پهن کنید، پا را روی آن بگذارید بدین شکل که پای شما روی قسمت جلو حوله باشد،حال با انگشتان حوله را به زیر پا جمع کنید.این تمرین را دو بار در روز و هر بار ۷ تا ۱۰ تکرار کنید.

    تمرین۵

    کشش فعال فاشیای کف پا :

          برای این تمرین بایستید و تکیه گاه مناسبی مانند پشت یک صندلی را با دست نگه دارید و یا اینکه بنشینید. در این حرکت شما می توانید قوس کف پا را بر روی یک شئ غلطان مانند وردنه ، بطری یا قوطی های نوشیدنی که مقاومت کافی داشته باشند ،  یا بر روی توپ تنیس قرار دهید.  پا و مچ پا را در جهت های مختلف روی شئ غلطان حرکت دهید.
         این حرکت را چند دقیقه انجام دهید و زمانی که احساس ناراحتی در کف پا داشتید آنرا متوقف کنید. این تمرین را حداقل دوبار در روز تکرار کنید. در صورتی که حرکت را روی جسم غلطان سرد مانند قوطی نوشیدنی که در یخچال بوده انجام دهید احساس ناراحتی کف پا کمتر خواهد شد.

    خدمات ما

    کلینیک ارتوپدی فنی فرا_مرز با استفاده از بروزترین تکنولوژی های دنیا مانند آنالیز راه رفتن، اسکن سه بعدی و طراحی سه بعدی پزشکی توانایی ساخت انواع کفی، صندل طبی زنانه و کفش های اختصاصی راحتی و درمانی را با استفاده از پرینترهای سه بعدی پیشرفته داراست.

    انواع کفش و کفی های مخصوص درمان صافی کف پا نیز از این قضیه مستثنی نیستند. درمان قطعی صافی کف پا تخصص ما است.

    برای مشاوره و دریافت نوبت با ما تماس بگیرید.

    مقالات زیر پیشتر به شما تقدیم شده است : 

    پرینت سه بعدی کفی چیست و چرا بسیار کارآمد است؟

    همه چیز راجب صافی کف پا

    ویژگی هی کفش مناسب مخصوص صافی کف پا

    مرز هایتان را جابجا کنید…

    ویدئو تمرینات ورزشی برای اصلاح صافی کف پا

     

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *