تاثیر مضر ویتامین آ بر سلامت استخوان

clinic clinic

تاثیر مضر ویتامین آ بر سلامت استخوان
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • ویتامین A: سم استخوان؟
    ویتامین A بیش از حد می تواند استخوان های شما را ضعیف کند

    یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A می‌تواند خطر شکستگی استخوان را تا هفت برابر افزایش دهد و سطوح فعلی غنی‌سازی ممکن است نیاز به ارزیابی مجدد داشته باشد.

    مطالعات قبلی نشان داده اند که ویتامین A در ضعیف شدن تدریجی استخوان ها که اغلب با افزایش سن مرتبط است، نقش دارد، اما این مطالعه اولین مطالعه ای است که ارتباط بین سطوح ویتامین A در خون و خطر طولانی مدت شکستگی استخوان و لگن و پرانتزی شدن زانو را نشان می دهد. .

    محققان دریافتند مردانی که بالاترین سطح ویتامین A را داشتند به طور قابل توجهی بیشتر در معرض شکستگی استخوان یا لگن بودند و خطر کلی شکستگی در مردان با بالاترین سطح در مقایسه با افراد با سطوح متوسط 64 درصد افزایش یافت. . خطر شکستگی در میان افرادی که بالاترین سطح ویتامین A را داشتند، هفت برابر بیشتر از افرادی بود که کمترین میزان ویتامین A را داشتند.

     

    تاثیر مضر ویتامین آ بر سلامت استخوان

    دکتر لورا توسی، رئیس کمیته مسائل مربوط به سلامت زنان در آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا، می گوید که این یافته ها می تواند تاثیر زیادی بر تلاش ها برای جلوگیری از پوکی استخوان داشته باشد. او می‌گوید آمار نشان می‌دهد که در فرد مسن‌تری که استخوانی می‌شکند، به احتمال زیاد استخوان دیگری را می‌شکند و به دلیل شکستگی لگن یا مهره (کمر) در خطر از دست دادن استقلال خود است.

    توسی، که همچنین دانشیار جراحی ارتوپدی و اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن است، می‌گوید: «خدایا ما یک سم استخوان پیدا کردیم.» «ویتامین A در دوزهای کوچک مهم است. اما در دوزهای بالا سم استخوان است.”

    کارشناسان دیگر می گویند که این یافته ها شایسته توجه جدی از سوی سازمان های دولتی است که سطوح فعلی غنی سازی ویتامین A را تنظیم می کنند.

    در سرمقاله ای که این مطالعه را همراهی می کند، پل لیپس، MD، PhD، بخش غدد درون ریز در مرکز پزشکی Vrije Universiteit در آمستردام، هلند، می گوید که بیماری چشمی ناشی از کمبود ویتامین A یک خطر در درجه اول در میان کودکان مبتلا به سوء تغذیه است. اما اثر تضعیف استخوان ناشی از مصرف بیش از حد ویتامین A ممکن است تهدیدی برای تعداد فزاینده ای از افراد مسن باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *