چگونه تغذیه می تواند روی پاهای شما تأثیر بگذارد؟

clinic clinic

چگونه تغذیه می تواند روی پاهای شما تأثیر بگذارد؟
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  •  

    چگونه پاهای خود را سالم نگه دارید؟ مطمئن شدن از تغذیه مناسب یکی از ساده ترین راه ها برای مراقبت از پاهایتان است. بازرسی، تمیز کردن، مرطوب کردن، خشک نگه داشتن آنها و پوشیدن کفش های مناسب، راه های اصلی برای اطمینان از سلامت پاهای شما هستند. شما می توانید بیاموزید که چگونه برای حمایت از پاهای خود انتخاب های غذایی درست انجام دهید.

     

    برای داشتن پاهای سالم، تغذیه خوب را تمرین کنید
    درست مانند بقیه بدن، پاهای شما نیز هنگام دریافت برخی مواد مغذی شکوفا می شوند. وقتی غذاهایی را انتخاب می کنید که از پاهای سالم حمایت می کنند، کارهای لازم را در حفظ سلامت پا برای خود انجام می دهید. با مصرف مواد مغذی مناسب می توان از بسیاری از مشکلات مربوط به پا پیشگیری کرد. با ادغام مواد مغذی مناسب در رژیم غذایی روزانه خود، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام می دهید تا از تشخیص مشکلات، شرایط یا بیماری های پا جلوگیری کنید.

    بهترین غذاهای سالم برای سلامت پا چیست؟
    چگونه تغذیه خوب می تواند بر سلامت پا تأثیر بگذارد؟ حفظ استخوان ها، رباط ها، مفاصل و ماهیچه های محکم در پاها همیشه یک هدف است. اگر برای سلامت پاهای خود آماده غذا خوردن هستید، باید مطمئن شوید که مواد مغذی کافی دریافت می کنید. از آنجایی که می خواهید در طول روز کالری دریافتی خود را حفظ کنید، غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید.

    چگونه تغذیه می تواند روی پاهای شما تأثیر بگذارد؟

    پروتئین – پروتئین به بازسازی بدن کمک می کند. گوشت بدون چربی، پنیر و توفو همگی منابع عالی پروتئین های سالم هستند.
    سبزیجات – سبزیجات برای قوی نگه داشتن ماهیچه ها و کمک به ترمیم بافت ماهیچه ای ضروری هستند. سبزیجات خام بیشترین مواد مغذی را دارند، مانند بروکلی و فلفل دلمه ای.
    میوه ها – حاوی آنتی اکسیدان ها و فیبر بالایی هستند. پرتقال، سیب، موز و توت فرنگی برخی از میوه های مغذی تر هستند.
    ویتامین A – از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می کند. هویج، سیب زمینی شیرین، طالبی و کدو حلوایی زمستانه غذاهای ویتامین A عالی هستند.

    ویتامین B – از سلامت اعصاب حمایت می کند، ماده مغذی که به ویژه در صورتی که قبلاً دیابت در شما تشخیص داده شده اهمیت دارد. ماهی تن، تخم مرغ و ماهی سالمون منابع عالی ویتامین B هستند.
    ویتامین C – به جلوگیری از التهاب کمک می کند. پرتقال، گوجه فرنگی و اسفناج منابع عالی ویتامین C هستند.
    ویتامین D – برای استخوان های قوی ضروری است و به بهبود عملکرد کلی عضلات کمک می کند. ماهی قزل آلا (غذایی متراکم)، قارچ، ساردین (مغذی متراکم)، و ماهی تن همگی منابع عالی برای مصرف ویتامین D هستند.
    کلسیم – از استخوان های قوی پشتیبانی می کند. شیر، ماست، پنیر و سبزیجات سبز برگ منابع عالی کلسیم هستند.
    امگا 3 – به کاهش التهاب کمک می کند. ماهی قزل آلا (غیرغذایی)، گردو، تخم مرغ و روغن زیتون همگی سرشار از امگا 3 هستند و به مبارزه با التهاب مفاصل کمک می کنند.

    در داخل مفاصل
    ادویه جات – ادویه های ضد التهابی عبارتند از زردچوبه، دارچین و زنجبیل.
    آنتی اکسیدان ها – به کاهش التهاب و مبارزه با بیماری ها کمک می کند. اسپند، زغال اخته (غذایی غنی از مواد مغذی) و شکلات تلخ بهترین گزینه های غذایی آنتی اکسیدانی هستند.

    غذاهایی که بر سلامت پا تأثیر منفی می گذارند
    چگونه تغذیه بد می تواند بر سلامت پا تأثیر منفی بگذارد یا بهتر بپرسیم چگونه میتوان با تغذیه مناسب حتی به درمان صافی کف پا نیز کمک کرد؟ التهاب علت اصلی بسیاری از مشکلات مربوط به پا، از جمله التهاب تاندون و فاشیای کف پا است. بسیاری از غذاها حاوی مواد مضری هستند که می توانند باعث التهاب شوند، بنابراین لازم است شما از مصرف این مواد اجتناب کنید تا سلامت پا را تجربه کنید. غذاهای غنی از پورین می توانند باعث حملات نقرس شوند، بنابراین اجتناب از وعده های غذایی اعضای بدن، غذاهای سرخ شده با چربی بالا و الکل ایده خوبی است.

    چگونه تغذیه می تواند روی پاهای شما تأثیر بگذارد؟

    اجتناب از خوردن شیرینی‌ها برای بسیاری دشوار است، بنابراین در نظر بگیرید که یک خوراکی مورد علاقه خود را تغییر دهید که شامل شکر تصفیه شده نباشد. گزینه های جایگزین قند سالم تر شامل عسل و شربت افرا است.

    شکر تصفیه شده
    آرد سفید
    چربی های ترانس
    چربی های امگا 6، روغن های گیاهی
    گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده
    سدیم
    الکل

    نتیجه
    بخشی از محافظت از سلامتی پاهای شما، مصرف مواد مغذی شناخته شده برای حمایت از پاهای سالم است. دریافت مواد مغذی لازم برای عملکرد پاها با یک رژیم غذایی متعادل شروع می شود. مصرف مواد مغذی که به جلوگیری از تجربه مشکلات پا کمک می کند و به روند بهبودی کمک می کند آسان است و ارزش زمان صرف شده را دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *