آیا ورزش برای بهبود آرتریت روماتوئید مهم است؟

clinic clinic

آرتریت روماتوئید: آیا ورزش مهم است؟
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • کدام نوع از ورزش ها برای افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند بهتر است؟ از کدام یک باید اجتناب کرد؟

    بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید تمایل دارند از ورزش اجتناب کنند زیرا می ترسند که این فعالیت ممکن است درد مفاصل آنها را بدتر کند. اما ورزش یکی از درمان‌های کلیدی برای کمک به کاهش ناتوانی اغلب مرتبط با آرتریت روماتوئید است.

    ورزش منظم می تواند قدرت و انعطاف پذیری افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید را افزایش دهد. عضلات قوی‌تر می‌توانند بهتر از مفاصل شما حمایت کنند، در حالی که انعطاف‌پذیری بهتر می‌تواند به عملکرد مفاصل کمک کند.

    ورزش می تواند خستگی و افسردگی را کاهش دهد. و تناسب اندام بهتر به پیشگیری از بیماری قلبی و دیابت کمک می کند، دو بیماری کوتاه کننده زندگی که اغلب با آرتریت روماتوئید همراه هستند.

    برای درمان قوز کمر و زانوی پرانتزی، ورزش های جز بهترین گزینه ها برای درمان طولانی مدت و ماندگار میباشد.

     

    آرتریت روماتوئید: آیا ورزش مهم است؟

     

    آرتریت روماتوئید همچنین از دست دادن توده عضلانی را تسریع می کند که معمولاً با افزایش سن افراد اتفاق می افتد. به همین دلیل مهم است که علاوه بر ورزش های هوازی که قلب و ریه های شما را تقویت می کند، ورزش هایی را انجام دهید که عضله سازی می کنند.

    ورزش‌های تحمل وزن، مانند پیاده‌روی، می‌توانند از کاهش تراکم استخوان (پوکی استخوان) که می‌تواند ناشی از آرتریت روماتوئید باشد، جلوگیری کند.

    مطالعات نشان می دهد که ورزش علائم آرتریت روماتوئید را بدتر نمی کند. اما اگر آرتریت روماتوئید به شدت به لگن یا زانوهای شما آسیب رسانده است، ممکن است بخواهید ورزش های کم تاثیری مانند شنا، ایروبیک در آب، پیاده روی یا دوچرخه سواری را انتخاب کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *