راه بروید تا کمتر سکته کنید

clinic clinic

راه بروید تا کمتر سکته کنید
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • مردان مسن ممکن است با پیاده روی روزانه خطر سکته مغزی را کاهش دهند. محققان بریتانیایی گزارش می‌دهند که این پیاده‌روی نباید به‌ویژه تند باشد.

    مطالعه جدید نشان می دهد که یک یا دو ساعت پیاده روی ممکن است خطر سکته مغزی را تا یک سوم کاهش دهد و سه ساعت یا بیشتر پیاده روی روزانه ممکن است خطر ابتلا به سکته را تا دو سوم کاهش دهد.

    سکته مغزی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر و ناتوانی است و یافتن راه هایی برای جلوگیری از سکته مغزی، به ویژه در افراد مسن که در معرض خطر بالایی هستند، مهم است.

    این مطالعه نشان می دهد که حفظ یک سبک زندگی فعال، به ویژه با پیاده روی، می تواند از سکته مغزی در افراد مسن جلوگیری کند.

    «عادت به پیاده‌روی هر روز به مدت حداقل یک ساعت می‌تواند از سکته مغزی محافظت کند. “پیاده روی می تواند برای حمل و نقل باشد، مانند انجام وظایف و رفتن به مغازه ها، قدم زدن در داخل خانه و همچنین پیاده روی برای اوقات فراغت، مانند پیاده روی در پارک.” سرعت در پیاده‌روی مهم نیست و راه رفتن بدون توجه به سرعت کار را انجام می دهد.

    این گزارش در 14 نوامبر در نسخه آنلاین مجله Stroke منتشر شد.

    دکتر رالف ساکو، رئیس بخش اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر، گفت این مطالعه دیگری است که فواید ورزش را در پیشگیری از سکته تایید می کند.

    ساکو گفت که فعالیت بدنی به طور کلی، نه فقط پیاده روی، در کاهش خطر سکته مغزی برای مردان و زنان مهم است.

    همه اشکال فعالیت بدنی، از جمله پیاده روی، می تواند سلامتی ایده آل [قلب] را بهبود بخشد و خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

    “ما می دانیم که فعالیت بدنی برای طیف وسیعی از پیامدهای سلامت روانی و جسمی فواید دارد.” هدف گذاری 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط، که شامل پیاده روی با سرعت تند یا باغبانی سبک، یا 75 دقیقه در هفته فعالیت های شدید مانند دویدن یا تنیس است… از بیماری قلبی و دیابت نیز محافظت می کند. به عنوان محافظت در برابر سکته.

    اگرچه این مطالعه ارتباطی بین زمان بیشتر پیاده روی هفتگی و کاهش خطر سکته مغزی در مردان پیدا کرد، اما رابطه علت و معلولی ایجاد نکرد.

    محققان دریافتند در طول 10 سال آینده، مردانی که 8 تا 14 ساعت در هفته پیاده روی می کردند، خطر سکته مغزی را در مقایسه با مردانی که صفر تا سه ساعت در هفته پیاده روی می کردند، حدود یک سوم کاهش دادند.

    آنها دریافتند برای مردانی که بیش از 22 ساعت در هفته پیاده روی می کردند، خطر سکته مغزی حدود دو سوم کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، از بین تمام مردان، 42 درصد بیش از هشت ساعت در هفته و 9 درصد بیش از 22 ساعت در هفته پیاده روی می کردند.

    مردانی که صفر تا سه ساعت در هفته راه می رفتند، در طول 10 سال 80 مورد در هر 1000 مرد دچار سکته مغزی می شدند. در همین حال، محققان گفتند، افرادی که 8 تا 14 ساعت در هفته پیاده روی می کردند، 55 مورد سکته مغزی در هر 1000 مرد داشتند.

    فایده راه رفتن بدون توجه به سرعت راه رفتن مردان مشاهده شد. «اثرات محافظتی صرف زمان بیشتر راه رفتن بر خطر سکته مغزی با تفاوت در سرعت راه رفتن توضیح داده نمی شود.

    مهمترین علل سکته مغزی
    سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به بخشی از مغز شما قطع شود. بدون اکسیژن در خون، سلول های مغز در عرض چند دقیقه شروع به مردن می کنند. برای کمک به جلوگیری از سکته مغزی، در مورد علل و مواردی که می تواند احتمال ابتلا به سکته مغزی را افزایش دهد، بیاموزید.

    انواع
    سکته مغزی می تواند به دو صورت اصلی اتفاق بیفتد: چیزی جریان خون را مسدود می کند یا چیزی باعث خونریزی در مغز می شود.

    سکته مغزی ایسکمیک. در 8 مورد از 10 سکته مغزی، رگ خونی که خون را به مغز شما می برد، مسدود می شود. زمانی اتفاق می‌افتد که رسوبات چربی در شریان‌ها شکسته می‌شوند و به مغز می‌روند یا زمانی که جریان خون ضعیف ناشی از ضربان قلب نامنظم باعث تشکیل لخته خون می‌شود.

    سکته هموراژیک. نسبت به سکته مغزی ایسکمیک شایع تر است اما می تواند جدی تر باشد. یک رگ خونی در مغز شما بالا می‌رود و می‌ترکد، یا یک رگ ضعیف نشت می‌کند. فشار خون بالا کنترل نشده و مصرف بیش از حد داروهای رقیق کننده خون می تواند منجر به این نوع سکته شود.

    برخی افراد به آنچه حمله ایسکمیک گذرا (TIA) می گویند، مبتلا می شوند. این “سکته کوچک” به دلیل انسداد موقت است. این باعث آسیب دائمی مغز نمی شود، اما احتمال سکته مغزی در مقیاس کامل را افزایش می دهد.

    علل
    می‌توانید برخی از بیماری‌ها را درمان کنید که احتمال سکته مغزی را افزایش می‌دهند. سایر مواردی که شما را در معرض خطر قرار می دهند قابل تغییر نیستند:

    فشار خون بالا. پزشک شما ممکن است آن را فشار خون بالا بنامد. این بزرگترین علت سکته مغزی است. اگر فشار خون شما به طور معمول 130/80 یا بالاتر باشد، پزشک در مورد درمان با شما صحبت خواهد کرد.

    تنباکو. سیگار کشیدن یا جویدن آن، احتمال سکته مغزی را افزایش می دهد. نیکوتین فشار خون شما را بالا می برد. دود سیگار باعث تجمع چربی در شریان اصلی گردن شما می شود. همچنین خون شما را غلیظ می کند و احتمال لخته شدن آن را افزایش می دهد. حتی دود دست دوم هم می تواند روی شما تاثیر بگذارد.

    بیماری قلبی. این وضعیت شامل نقص دریچه های قلب و همچنین فیبریلاسیون دهلیزی یا ضربان قلب نامنظم است که باعث یک چهارم سکته های مغزی در افراد بسیار مسن می شود. شما همچنین می توانید شریان های ناشی از رسوبات چربی را مسدود کنید.

    دیابت. افرادی که این بیماری را دارند اغلب فشار خون بالایی دارند و بیشتر در معرض اضافه وزن هستند. هر دو احتمال سکته مغزی را افزایش می دهند. دیابت به رگ های خونی شما آسیب می زند که احتمال سکته مغزی را بیشتر می کند. اگر زمانی که سطح قند خونتان بالاست دچار سکته می شوید، آسیب مغزی شما بیشتر است.

    وزن و ورزش. اگر اضافه وزن دارید، احتمال سکته مغزی شما افزایش می یابد. شما می توانید با تمرین هر روز شانس خود را کاهش دهید. 30 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید یا ورزش های تقویت کننده عضله مانند فشار دادن و کار با وزنه را انجام دهید.

    داروها.برخی از داروها می توانند احتمال سکته مغزی را افزایش دهند. به عنوان مثال، داروهای رقیق کننده خون، که پزشکان برای جلوگیری از لخته شدن خون پیشنهاد می کنند، گاهی اوقات می توانند احتمال سکته مغزی را از طریق خونریزی افزایش دهند. مطالعات هورمون درمانی را که برای علائم یائسگی مانند گرگرفتگی استفاده می شود، با خطر بالاتر سکته مرتبط دانسته اند. و دوز کم استروژن در قرص های ضد بارداری نیز ممکن است شانس شما را افزایش دهد.

    سن. هر کسی ممکن است سکته کند، حتی نوزادان در رحم. به طور کلی، با افزایش سن، شانس شما افزایش می یابد. آنها پس از 55 سالگی هر دهه دو برابر می شوند.

    خانواده. سکته مغزی می تواند در خانواده ها ایجاد شود. شما و بستگانتان ممکن است تمایل به ابتلا به فشار خون بالا یا دیابت داشته باشید. برخی از سکته‌های مغزی می‌تواند ناشی از یک اختلال ژنتیکی باشد که جریان خون به مغز را مسدود می‌کند.

    جنسیت. زنان نسبت به مردان همسن اندکی کمتر در معرض سکته مغزی هستند. اما زنان در سنین بالاتر دچار سکته مغزی می شوند که باعث می شود احتمال بهبودی آنها کمتر و در نتیجه احتمال مرگ آنها بیشتر شود.

    نژاد. سکته‌های مغزی بر آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و آمریکایی‌های اسپانیایی تبار غیرسفید پوست بسیار بیشتر از هر گروه دیگری در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد. بیماری سلول داسی شکل، یک بیماری ژنتیکی که می‌تواند شریان‌ها را باریک کند و جریان خون را مختل کند، نیز در این گروه‌ها و در افرادی که خانواده‌هایشان از این گروه هستند، شایع‌تر است. مدیترانه، خاورمیانه یا آسیا.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    یک پاسخ

    1. Pretty nice post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to mention that I’ve truly enjoyed
      surfing around your blog posts. In any case I will be subscribing on your feed
      and I hope you write once more soon!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *