فواید و عوارض طب سوزنی چیست؟

clinic clinic

فواید و عوارض طب سوزنی
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • بررسی اجمالی

    طب سوزنی گوش

    طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های بسیار نازک از طریق پوست در نقاط استراتژیک بدن شما است. یکی از اجزای کلیدی طب سنتی چینی، طب سوزنی معمولاً برای درمان درد استفاده می شود. به طور فزاینده ای برای سلامتی کلی از جمله مدیریت استرس استفاده می شود.

    طب سنتی چینی ، طب سوزنی را به عنوان تکنیکی برای متعادل کردن جریان انرژی یا نیروی زندگی – معروف به چی یا چی (چی) – توضیح می دهد که اعتقاد بر این است که از طریق مسیرها (مریدین ها) در بدن شما جریان می یابد. با قرار دادن سوزن ها در نقاط خاصی در امتداد این نصف النهارها، پزشکان طب سوزنی معتقدند که جریان انرژی شما دوباره متعادل می شود.

    در مقابل، بسیاری از پزشکان غربی نقاط طب سوزنی را مکانی برای تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت همبند می دانند. برخی معتقدند که این تحریک مسکن های طبیعی بدن شما را تقویت می کند.

    چرا این کار انجام شده است؟
    طب سوزنی عمدتاً برای تسکین ناراحتی های مرتبط با انواع بیماری ها و شرایط استفاده می شود، از جمله:

    تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی و پس از عمل
    درد دندان
    فیبرومیالژیا
    سردرد، از جمله سردرد تنشی و میگرن
    درد زایمان
    درد پایین کمر
    گردن درد
    آرتروز
    گرفتگی های قاعدگی
    اختلالات تنفسی، مانند رینیت آلرژیک
    آرنج تنیس بازان

    خطرات
    خطرات طب سوزنی کم است اگر شما یک پزشک طب سوزنی خبره و ماهر داشته باشید که از سوزن های استریل استفاده می کند. عوارض جانبی شایع عبارتند از درد و خونریزی جزئی یا کبودی در محل وارد شدن سوزن ها. سوزن های یکبار مصرف در حال حاضر استاندارد عمل هستند، بنابراین خطر عفونت حداقل است. همه کاندیدای مناسبی برای طب سوزنی نیستند.

    قبل از انجام درمان طب سوزنی، حتماً به پزشک اطلاع دهید که:

    افرادی که اختلال خونریزی دارند:
    در صورت داشتن اختلال خونریزی یا مصرف داروهای رقیق کننده خون، احتمال خونریزی یا کبودی ناشی از سوزن ها ممکن است افزایش یابد.

    ضربان ساز داشته باشید:
    طب سوزنی که شامل اعمال پالس های الکتریکی خفیف روی سوزن ها می شود ممکن است به طور بالقوه در عملکرد ضربان ساز تداخل ایجاد کند.

    افرادی که حامله هستند:
    برخی از نقاط طب سوزنی باعث تحریک زایمان می شوند که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

    در طول روش
    نقاط طب سوزنی در تمام نواحی بدن قرار دارند. گاهی اوقات نقاط مناسب از ناحیه درد شما دور است. پزشک طب سوزنی محل کلی درمان برنامه ریزی شده و اینکه آیا نیاز به درآوردن لباس دارید را به شما می گوید. یک لباس، حوله یا ملحفه ارائه خواهد شد. برای درمان روی یک میز دراز می‌کشید که شامل موارد زیر است:

    وارد کردن سوزن.
    سوزن های طب سوزنی به اعماق مختلف در نقاط استراتژیک بدن شما وارد می شوند. سوزن ها بسیار نازک هستند، بنابراین قرار دادن آنها معمولاً ناراحتی کمی ایجاد می کند. مردم اغلب آنها را به هیچ وجه احساس نمی کنند. یک درمان معمولی از 5 تا 20 سوزن استفاده می کند. هنگامی که یک سوزن به عمق صحیح می رسد ممکن است احساس درد خفیفی داشته باشید.

    دستکاری سوزن.
    پزشک شما ممکن است سوزن ها را به آرامی پس از قرار دادن حرکت دهد یا بچرخاند یا حرارت یا پالس های الکتریکی ملایم را روی سوزن ها اعمال کند.

    برداشتن سوزن.
    در بیشتر موارد، سوزن ها به مدت 10 تا 15 دقیقه در حالی که شما بی حرکت دراز کشیده اید و استراحت می کنید، در جای خود باقی می مانند. معمولاً هنگام برداشتن سوزن ها هیچ ناراحتی وجود ندارد.

    بعد از طب سوزنی
    برخی از افراد پس از درمان طب سوزنی احساس آرامش و برخی دیگر احساس انرژی می کنند. اما همه به طب سوزنی پاسخ نمی دهند. اگر علائم شما در عرض چند هفته شروع به بهبود نکردند، ممکن است طب سوزنی برای شما مناسب نباشد.

    نتایج
    اندازه گیری فواید طب سوزنی گاهی دشوار است، اما بسیاری از مردم آن را به عنوان وسیله ای برای کنترل انواع شرایط دردناک مفید می دانند.

    با این حال، چندین مطالعه نشان می دهد که به نظر می رسد برخی از انواع طب سوزنی شبیه سازی شده به همان اندازه طب سوزنی واقعی کار می کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی در افرادی که انتظار دارند اثربخش باشد، بهترین نتیجه را دارد.

    طب سوزنی عوارض جانبی کمی دارد، بنابراین اگر در کنترل درد با روش‌های مرسوم‌تر مشکل دارید، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *