عادات بد هنگام نشستن چی هستند؟

clinic clinic

وقتی می نشینیم چه اتفاقی می افتد؟
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • وقتی می نشینیم چه اتفاقی می افتد؟

    وقتی می نشینیم، به سرعت شروع به تکیه بر ساختارهای غیرفعال بدن خود، مانند سطوح مجاورمان (میز، چرخ فرمان و..) می کنیم تا ما را بالا نگه دارد و به ما ثبات بدهد. با این عدم درگیری، بدن ما به طور ذاتی شروع به خاموش شدن می کند و به روش های قابل پیش بینی شروع می شود. برخی از ماهیچه‌ها سفت می‌شوند، در حالی که برخی دیگر در آرامش هستند و یا به درستی کار نمی‌کنند. ممکن است متوجه اختلالاتی مانند وضعیت سر به جلو، چانه برآمده، و نشانه‌های قاطع وضعیت خوابیده باشیم: کیفوز قفسه سینه و ستون فقرات کمری.

    وضعیت بدنی خوب چیست؟

    وضعیت بدنی خوب به این معنی است که قسمت های کلیدی بدن یک فرد به درستی در یک راستا قرار گرفته و توسط مقدار مناسب تنش عضلانی پشتیبانی می شود. وضعیت بدنی صحیح می تواند کمک کند به:
    کاهش فشار به بدن در حین حرکت و ورزش
    کاهش ساییدگی مفاصل، عضلات و رباط ها
    حفظ تعادل در حین حرکت و ورزش
    کاهش خطر کشیدگی عضلات

    بهترین حالت نشستن

    وقتی می نشینیم چه اتفاقی می افتد؟

    بهترین وضعیت نشستن به قد فرد، صندلی مورد استفاده و فعالیتی که هنگام نشستن انجام می دهد بستگی دارد. یک فرد می تواند وضعیت خود را بهبود بخشد و به وضعیت نشستن مناسب با رعایت موارد زیر دست یابد:
    صاف نگه داشتن پاها یا قرار دادن آنها بر روی زمین یا استـفاده از زیرپایی.
    اجتناب از روی هم انداختن پاها.
    ایجاد فاصله کوچکی بین پشت زانو و صندلی.
    قرار دادن زانوها در همان ارتفاع یا کمی پایین تر از باسن.
    قرار دادن مچ پا در جلوی زانوها.
    در صورت امکان ساعد و زانو را موازی با زمین نگه دارید.
    نگه داشتن آرنج در طرفین و ایجاد L شکل در بازوها.
    نگه داشتن پشتی روی صندلی، یا استفاده از تکیه گاه یا بالشتک در صورت وجود مکان هایی که پشت به راحتی با صندلی برخورد نمی کند، به خصوص در ناحیه کمر.
    اجتناب از نشستن طولانی مدت در یک زمان.
    به طور ایده آل حداقل 10 دقیقه بایستید و یا راه بروید برای هر ۱ ساعتی که می‌نشینید.

    وضعیت بدنی بد در هنگام نشستن چه عوارض طولانی مدتی دارد؟

    اثرات طولانی مدت زیادی دارد، از جمله درد گردن و شانه ها، سفت شدن باسن، مشکلات گردش خون مانند وریدهای واریسی، ستون فقرات انعطاف ناپذیر و آسیب دیسک. و اگرچه نشستن لزوماً دلیل مستقیم همه این مشکلات نیست، اما می توان آنها را به سبک زندگی بی تحرک نسبت داد که نشستن بخش بزرگی از آن است.

    آیا در هنگام نشستن بیشتر مستعد وضعیت بد قرار داریم تا ایستادن؟

    ما می توانیم با وضعیت بدنی ضعیف نیز بایستیم. با این حال، وقتی ایستاده ایم، به احتمال زیاد به طور فعال کاری انجام می دهیم. در حال شستن ظروف یا خرید مواد غذایی یا قدم زدن در پارک هستیم. بیشتر وضعیت نامناسب ما هنگام نشستن روی صندلی اتفاق می‌افتد، زیرا زمان زیادی را صرف نشستن می‌کنیم – در ماشین، پشت میز، در جلسات، در حین تماشای تلویزیون.

    وقتی می نشینیم چه اتفاقی می افتد؟

    اگر زیاد بنشینم حتما در معرض خطر هستم؟ در محیط‌ها و عادات معمول روزمره ما، هر کسی در نقطه‌ای از روز ، خود را روی صندلی می‌بیند – چه در صبح هنگام رفت و آمد به محل کار، پشت میز در حال کار، یا در حال تماشای تلویزیون. و نکته مهم در مورد عادات این است که می توانیم آنها را تغییر دهیم. با در نظر گرفتن سلامت ، عملکردی کوتاه مدت و بلند مدت، در اینجا پنج تغییر وجود دارد که می توانید برای تغییر عادات نشستن خود در نظر بگیرید.

    پنج نکته برای تغییر عادات نشستن

    1. نسبت به میزان نشستنتان آگاه باشید.
    شروع کنید به آگاهی از میزان نشستن در یک روز و اینکه وقتی روی صندلی می نشینید چه اتفاقی برای وضعیت شما می افتد.

    2. بایستید.
    یک میز ایستاده را در خانه و یا محل کار امتحان کنید. می‌توانید یک میز کار موجود را تبدیل کنید یا بخرید. البته، وضعیت بد می تواند شما را در حالت ایستاده نیز دنبال کند.

    3. صندلی خود را با یک توپ ورزشی معاوضه کنید.
    یک توپ ورزشی تهیه کنید و سعی کنید روی آن بنشینید. همانطور که دائماً خود را با بی ثباتی توپ وفق می دهید، عضلات اصلی خود را درگیر می کنید و انعطاف پذیری ستون فقرات را حفظ می کنید. با این حال، همچنان مراقب وضعیت بدن خود باشید، زیرا ممکن است حتی در اینجا به وضعیت نامناسب دچار شوید.

    4. از رول کمری استفاده کنيد.
    شاید یک میز ایستاده یا یک توپ ورزشی برای شما ایده آل نباشد. شاید بخواهید یک رول کمری را امتحان کنید. این دستگاه‌ها را می‌توان در ماشین یا صندلی اداری خود استفاده کرد – هر جا که می‌توانید از تکیه‌گاه کمری برای درگیر کردن قسمت مرکزی بدن هنگام نشستن استفاده کنید.

    5. جلسات خود را بیرون ببرید.
    اگر فردی هستید که چندین ساعت در هفته (یا روز) در جلسات می نشینید، به جای جلسه نشسته، یک جلسه پیاده روی در نظر بگیرید. این راه را امتحان کنید ممکن است حتی بیشتر از آنچه فکر می کنید مفید باشد.

    با رعایت این نکات میتوانید سلامتی بدن خود را تامین کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *