شایع ترین آسیب های ورزشی در کودکان

clinic clinic

شایع ترین آسیب های ورزشی در کودکان
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  •  

    اغلب آسیب های ورزشی در کودکان را می توان با استراحت، یخ، فشرده سازی و ارتفاع (RICE) درمان کرد. با این حال، گاهی اوقات باید به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. اگر کودک شما یکی از آسیب های زیر را تجربه کرد و علائمی داشت که با درمان خانگی برطرف نشد،
    به پزشک مراجعه کنید.

    1. پیچ خوردگی مچ پا

    برخی از شایع ترین آسیب های ورزشی در کودکان، پیچ خوردگی مچ پا است. پیچ خوردگی مچ پا زمانی اتفاق می افتد که رباط هایی که از مچ پا حمایت می کنند کشیده و پاره می شوند. این می تواند در ورزش هایی مانند بسکتبال، تنیس، فوتبال و فوتبال اتفاق بیفتد که نیاز به برش یا چرخش دارد. پیچ خوردگی مچ پا باعث درد، حساسیت، تورم، کبودی و بی ثباتی مچ پا می شود. اکثر پیچ خوردگی ها آسیب های جزئی هستند که با پروتکل RICE بهبود می یابند، اما گاهی اوقات نیاز به درمان توسط متخصص ارتوپدی دارند.

    2. پارگی ACL

    رباط صلیبی قدامی (ACL) یکی از رباط های اصلی است که مفصل زانو را تثبیت می کند. استخوان ران را به استخوان درشت نی متصل می کند. پارگی ACL می تواند به دلیل ضربه به قسمت خارجی زانو یا بدون ضربه پس از پرش یا چرخش ایجاد شود. پارگی ACL در کودکانی که بسکتبال، والیبال، تنیس و فوتبال بازی می کنند، شایع است. پارگی ACL باعث درد، تورم و محدودیت حرکت در زانو می شود.

    3. آزگود-شلاتر

    نوع دیگری از زانو درد Osgood-Schlatter است که با پارگی ACL متفاوت است. این یک آسیب کششی (همچنین به عنوان آسیب کششی شناخته می شود) به صفحه رشد در بالای استخوان ساق پا به نام آپوفیز است. این آسیب ناشی از سفتی عضلات همراه با سطح فعالیت بالا است. آسیب ممکن است همراه با درد و تورم یا برآمدگی در پایین زانو باشد.

    4. آرنج لیگ کوچک

    آرنج کوچک در اثر فشار مکرر به محل رشد واقع در داخل آرنج کودک ایجاد می شود که منجر به درد و حساسیت می شود. در بین بازیکنان بیسبال و سافت بال در موقعیت هایی مانند پرتاب کننده، شکار، درون زمین و بیرون زمین رایج است. ممکن است در ورزش های دیگری که پرتاب های تکراری مورد نیاز است، رخ دهد.

    5. شانه لیگ کوچک

    شبیه آرنج لیگ کوچک، فقط شانه را تحت تاثیر قرار می دهد. این عارضه بیشتر در بین کودکان 11 تا 14 ساله رخ می دهد. همانطور که از نام آن پیداست، در پارچ های سافت بال و بیس بال رایج است اما می تواند در شناگران و بازیکنان تنیس نیز رخ دهد.

    6. شین اسپلینت

    آتل های براق کننده آسیب های ورزشی رایج در کودکانی است که در ورزش هایی شرکت می کنند که نیاز به دویدن مکرر روی سطح سخت دارند. آنها همچنین می توانند ناشی از تمرین بیش از حد در ابتدای فصل بدون شرطی سازی مناسب باشند. شین اسپلینت باعث ایجاد درد و ناراحتی در قسمت جلویی ساق پا (ساق پا) می شود.

    شایع ترین آسیب های ورزشی در کودکان

    7. اسپوندیلولیز

    اسپوندیلولیز یک شکستگی استرسی در ستون فقرات کمری است. شکستگی استرس زمانی اتفاق می افتد که استخوان پس از تجربه استرس مکرر ناشی از تنش یا فشرده سازی می شکند. این آسیب معمولا در ناحیه کمر اتفاق می افتد. بیشتر در ورزشکاران جوانی دیده می شود که در ورزش هایی مانند ژیمناستیک، تنیس، قایقرانی، وزنه بردار و دو و میدانی شرکت می کنند.

    8. پا چمن

    انگشت چمنی گشاد شدن بیش از حد انگشت شست پا است. زمانی اتفاق می‌افتد که یک ورزشکار جوان با فشاری که انگشت شست پا به سمت بالا کشیده می‌شود، از زمین خارج می‌شود. این نام خود را از فوتبال آمریکایی بازی شده روی چمن مصنوعی گرفته است، اما می تواند در هر ورزشی که ورزشکار برای دویدن یا پریدن به شدت فشار می آورد رخ دهد. علامت اصلی این آسیب های ورزشی در کودکان درد است، اما ممکن است تورم نیز وجود داشته باشد.

    9. ضربه مغزی

    متأسفانه، ضربه مغزی یک آسیب ورزشی غیر معمول در کودکان نیست. این می تواند در بسیاری از ورزش ها در نتیجه یک ضربه مستقیم به سر رخ دهد. پس از چنین ضربه ای، کودک باید از نظر علائمی مانند سردرد، تاری دید، سرگیجه یا گیجی تحت نظر باشد. در حالی که درمان بیشتر ضربه‌های مغزی استراحت است، همه ضربه‌های مغزی همچنان باید توسط یک متخصص پزشکی ارزیابی شوند تا بتوانند درمان را توصیه کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *