روش های ارتوپدی افزایش قد

clinic clinic

روش های ارتوپدی افزایش قد
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • جراحی برای افزایش قد چیست؟

    جراحی برای افزایش قد که به عنوان جراحی افزایش طول اندام نیز شناخته می شود، شامل روش های جراحی برای تحریک رشد استخوان در پاها است. این رویکرد اغلب شامل چندین عمل جراحی برای بلند کردن نه تنها ساق یا ساق پاها، بلکه همچنین تاندون‌های پا می‌شود.

    برخی از اولین روش های توصیف شده برای افزایش طول اندام شامل اعمال کشش – فشار کششی – به اندام ها برای تشویق آنها به رشد است.

    جراحی افزایش طول اندام چه چیزی را درمان می کند؟

    جراحی افزایش طول اندام معمولاً برای اصلاح پاهایی که از نظر اندازه نابرابر رشد می کنند انجام می شود. به عنوان مثال، اگر فردی به دلیل آسیب دیدگی یا شرایطی که در بدو تولد وجود دارد، یک پایش به طور غیرطبیعی نسبت به پای دیگر کوتاه است، ممکن است پزشک جراحی افزایش طول اندام را توصیه کند.

    پزشکان معمولاً این روش را توصیه نمی‌کنند مگر اینکه طول پاهای فرد حداقل 2 سانتی‌متر اختلاف داشته باشد. در غیر این صورت، پزشک ممکن است درمان‌های دیگری مانند پوشیدن کفش برای اصلاح تفاوت‌های اندام را توصیه کند.

    با این حال، بر اساس منبع معتبر مجله ارتوپدی و تروماتولوژی، ممکن است فرد تا زمانی که اختلاف طول پاهایش حداقل 4 سانتی متر نباشد علائمی را تجربه نکند.

    دلایل زمینه ای که می تواند منجر به تفاوت در طول پا شود عبارتند از:

    نقایص مادرزادی که بر رشد استخوان تأثیر می گذارد
    فلج مغزی
    سابقه شکستگی استخوان یا آسیب به ساق پا که بر رشد تأثیر می گذارد‌
    سابقه فلج اطفال
    سابقه کوتاه شدن یا سفت شدن عضلات
    بیماری Legg-Perthes که باسن را درگیر می کند

    جراحی افزایش طول اندام در جوانان 18 تا 25 ساله، نزدیک به انتهای رشد استخوان، شایع تر است. با این حال، در موارد نادر این روش ممکن است در افراد مسن انجام شود.

    اگر استخوان‌های فرد دیگر رشد نمی‌کنند، پزشک معمولاً جراحی کوتاه کردن پا یا محدود کردن پا را توصیه می‌کند.

    پزشک معمولاً فقط در موارد کوتولگی که به‌ویژه در اثر آکندروپلازی ایجاد می‌شود، جراحی افزایش طول اندام را برای هر دو اندام توصیه می‌کند، یک شکل ژنتیکی که ممکن است یک پا کمی چرخیده باشد.

    در حالی که جراحی افزایش طول اندام نگرانی های زیبایی را اصلاح می کند، فرد ممکن است به دلیل داشتن پاهای نابرابر با عوارض جانبی مواجه شود. به عنوان مثال می توان به اسکولیوز – انحنای ستون فقرات – یا ناهماهنگی لگن اشاره کرد.

    خطرات جراحی افزایش طول اندام چیست؟

    از آنجایی که روش های افزایش طول اندام تهاجمی هستند، خطراتی نیز وجود دارد. اینها شامل واکنش به بیهوشی، خونریزی، و عفونت، به ویژه در محل های پین است.

    به گفته یکی از گزارشات که درباره ی جراحی افزایش طول استخوان توضیح می‌دهد که تا 100 درصد منبع معتبر افرادی که جراحی افزایش طول پا انجام می‌دهند، دارای نوعی عوارض هستند، اما اکثر افراد عوارض عمده‌ای را تجربه نمی‌کنند.

    همچنین این خطر وجود دارد که جراحی به دلیل ترمیم نادرست استخوان ها بی اثر باشد. برخی از بیماران نیز ممکن است به روشی بهبود پیدا کنند که استخوان ها صاف نباشند.

    عوارض جراحی افزایش طول اندام چیست؟

    روش های ارتوپدی افزایش قد

    یک پزشک باید در مورد اثرات طولانی مدت جراحی افزایش طول اندام با شما صحبت کند.

    مثالها عبارتند از:

    سفتی مفصل
    درد پوست
    سفتی بافت نرم

    افزایش خطر شکستگی یا شکستگی استخوان
    در طول جراحی افزایش طول اندام چه اتفاقی می افتد؟
    جراح می‌تواند یکی از این دو روش را برای جراحی افزایش طول اندام انجام دهد: با استفاده از پین‌ها و یک قاب در خارج از ساق پا – که فیکساتور خارجی نامیده می‌شود – یا با گذاشتن ناخنی به نام ناخن داخل استخوانی. ناخن را می توان به مرور زمان برای حمایت از رشد و کشیدگی استخوان بلند کرد.

    هر یک از روش های جراحی شامل بیهوشی عمومی است که در آن فرد در طول عمل کاملاً در خواب است.

    یک روش جراحی رایج شامل موارد زیر است:

    بریدن استخوان در یک ناحیه کلیدی
    استفاده از پین ها و پیچ های فلزی در استخوان
    اتصال دستگاه های فلزی خارجی به پین ها. پزشکان به این دستگاه‌ها «تثبیت‌کننده» می‌گویند و به جدا کردن ناحیه بریده شده استخوان برای تشویق رشد استخوان جدید کمک می‌کنند.

    هنگامی که فرد به نتایج دلخواه خود دست یافت، پزشک پین ها را برمی دارد. حداکثر مقداری که جراح می تواند پاها را بلند کند متفاوت است اما معمولاً به حدود 7 سانتی متر محدود می شود. (منبع مورد اعتماد)

    بعد از جراحی بلند کردن اندام چه اتفاقی می افتد؟
    پزشک در مورد سطح فعالیت در دوره پس از جراحی به شما دستورالعمل می دهد. گاهی اوقات، ممکن است مجبور شوید چند روز پس از جراحی برای مشاهده و فیزیوتراپی در بیمارستان بمانید.

    بیشتر افراد به فعالیت های سبک محدود می شوند و ممکن است از عصا برای حرکت در اطراف استفاده کنند. پزشک همچنین مصرف مکمل های ویتامین D و کلسیم را برای تقویت رشد استخوان توصیه می کند.

    برخی از افراد ممکن است نیاز به استفاده از آتل و بریس داشته باشند. پزشک همچنین برای بلند کردن پاها “حواس پرتی” را انجام می دهد. این فرآیند حرکت فیکساتور یا ناخن است. پزشک چندین روز پس از جراحی این روند را آغاز می کند و ممکن است چندین قرار ملاقات اضافی برای تنظیم داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *