کلاه فرم دهی سر نوزاد چیست و چه کاربردی دارد؟

clinic clinic

کلاه فرم دهی چیست و چه کاربردی دارد؟
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • کلاه فرم دهی سر نوزاد

    کلاه درمانی برای به آرامی اصلاح کردن شکل جمجه کودک در طول زمان استفاده می‌شود. جمجمه نوزادان تازه متولد شده صفحات نرمی با فاصله بین آنهاست. با رشد کودک، این صفحات رشد می کنند، به تدریج سفت می شوند و به هم گره می خورند.

    گاهی اوقات وقتی نوزاد در همان حالت می خوابد، صفحات نرم ممکن است یک نقطه صاف یا ظاهر ناهموار ایجاد کنند. این بیماری شایع پلاژیوسفالی نامیده می شود و برای مغز کودک شما خطرناک نیست. اگر این عارضه به خودی خود برطرف نشد، ممکن است پزشک اطفال تغییر موقعیت، ورزش یا ساخت کلاه فرم دهی سر نوزاد را توصیه کند.

    در موارد دیگر جمجمه کودک زودتر و یا به شکلی غیر عادی جوش می‌‌خورد. این وضعیت کرانیوسینوستوز (بدشکلی جمجمه نوزادان) نام دارد که می تواند به عمل جراحی (با یا بدون استفاده از کلاه درمانی) برای اصلاح شکل سر نیاز داشته باشد.

    کلاه فرم دهی چگونه سر فرزندم را اصلاح می کند؟

    اعمال فشار آرام و مداوم باعث می‌شود که  از رشد سر در مناطق ناهموار جلوگیری شود  و در مناطق صاف رشد انجام شود. همزمان با رشد سر کودک تنظیم کلاه به طور متداوم انجام می‌شوند. کلاه فرم دهی یک فضای تنگ و دایره ای برای رشد سر فراهم می‌کند.حتی اگرکودک  سرش را  فقط  به یک سمت بگذارد،کلاه یک سطح نرم ایجادمی کند که از رشد ناهموار بیشتر جلوگیری می‌کند.

    کلاه فرم دهی چیست و چه کاربردی دارد؟

    مواردی که لازم است بدانید:

    1. درمان با کلاه فرم‌دهی یا ارتز کرانیال، نوعی درمان است که در آن سر کودک برای اصلاح شکل جمجمه با کلاه مخصوص پوشیده می‌شود.
    2. کلاه فرم دهی دردناک یا ناراحت کننده برای کودک شما نیست.
    3. طول درمان به نیاز کودک شما بستگی دارد اما متوسط طول درمان سه ماه است.
    4. کلاه فرم دهی با نام ارتز کرانیال شناخته می‌شود.

    آیا فرزند من نیاز به کلاه درمانی دارد؟

    اگر کودک شما مبتلا به پلاژیوسفالی تغییر شکل، براکی سفالی یا اسکافوسفالی تشخیص داده شود و کمتر از 12 ماه سن داشته باشد، ممکن است برای اصلاح شکل سر نوزاد، قالب گیری مجدد جمجمه تجویز شود. کلاه فرم دهی باید توسط پزشک مجاز تجویز شود. توجه به این نکته مهم است که همه نوزادان کاندیدای مناسبی برای درمان با کلاه فرم دهی نیستند و مهم است که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. علاوه بر این، کودکانی که برای اصلاح کرانیوسینوستوز تحت آندوسکوپی قرار گرفته اند، اغلب پس از جراحی برای اصلاح بیشتر شکل سر، کلاه درمانی تجویز می شود.

    آیا کودک من نیاز به استفاده از کلاه فرم دهی در تمام طول روز دارد؟

    بله.کلاه فرم دهی برای استفاده ۲۳ ساعته در طول روز طراحی شده است. کودک به هنگام استحمام میتواند آن را نپوشد. بقیه ساعات روز باید مداوم به هنگام خواب،بازی کردن یا غذا خوردن پوشیده شود.این ممکن است برای والدین غافلگیرکننده باشد که کودک ماه ای اولیه رشد خود را ب پوشیدن کلاه سپری کند. نکته حائز اهمیت آن است کهاین کلاه برای کودک ناراحت کننده نیست.

    مدت زمان استفاده از کلاه فرم دهی سر نوزاد چقدر است؟

    میانگین درمان با کلاه فرم دهی معمولاً سه ماه است، اما مدت درمان به سن کودک شما و شدت بیماری بستگی دارد. برای اطمینان از تغییر شکل صحیح جمجمه، نظارت دقیق و مکرر لازم است.
    در زمانی که فرزندم تحت درمان با کلاه فرم دهی قرار می‌گیرد، چند وقت یک‌بار باید به پزشک مراجعه کنم؟ تعداد دفعات ویزیت های بعدی به شدت وضعیت کودک شما بستگی دارد.

    و اما ما در کلینیک ارتوپدی فنی فرا-مرز انواع کلاه های فرم‌دهی سر نوزاد را بدون قالبگیری و با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی طراحی و میسازیم. این تکنولوژی علاوه بر زیبایی سبکی و راحتی که به آتل کودک میدهد و استفاده از آن را بسیار آسان‌تر میکند با بالابردن دقت کارایی کلاه را چندین برابر میکند و به شما اجازه میدهد در مدت زمان کمتر نتیجه بسبار بهتری دریافت کنید.

    برای مشاوره و دریافت نوبت جهت ساخت کلاه فرم دهی سر نوزاد میتوانید با شماره های    09172282428   |   02128427021   |  09385282955   تماس حاصل فرمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *