تمرینات سبک پزشکی برای رفع مشکل شانه های یخ زده

clinic clinic

تمرینات سبک پزشکی برای رفع مشکل شانه های یخ زده
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • شانه که به عنوان کپسولیت چسبنده نیز شناخته می شود، وضعیتی است که با سفتی و درد در مفصل شانه مشخص می شود. علائم و نشانه ها معمولاً به تدریج شروع می شوند، با گذشت زمان بدتر می شوند و سپس معمولاً در عرض یک تا سه سال برطرف می شوند.

    تمرینات کششی برای شانه یخ زده
    همیشه قبل از انجام تمرینات شانه خود را گرم کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که به مدت 10 تا 15 دقیقه دوش یا حمام آب گرم بگیرید. همچنین می توانید از یک پد گرم کننده مرطوب یا حوله مرطوب که در مایکروویو گرم می شود استفاده کنید، اما ممکن است آنقدرها موثر نباشد.

    کشش آونگ
    ابتدا این تمرین را انجام دهید. شانه های خود را شل کنید. بایستید و کمی خم شوید، اجازه دهید بازوی آسیب دیده شما آویزان شود. بازو را در یک دایره کوچک بچرخانید – به قطر حدود یک فوت. 10 دور در هر جهت، یک بار در روز انجام دهید. با بهبود علائم، قطر تاب خود را افزایش دهید، اما هرگز آن را مجبور نکنید. وقتی برای کارهای بیشتر آماده شدید، با نگه داشتن یک وزنه سبک (سه تا پنج پوند) در بازوی چرخان، کشش را افزایش دهید.

    کشش حوله
    یک حوله سه فوتی را با هر دو دست پشت خود بگیرید و در حالت افقی نگه دارید. از بازوی خوب خود استفاده کنید تا بازوی آسیب دیده را به سمت بالا بکشید تا کشیده شود. همچنین می توانید یک نسخه پیشرفته از این تمرین را با حوله ای که روی شانه های خوب خود قرار داده اید انجام دهید. کف حوله را با بازوی آسیب دیده بگیرید و با بازوی سالم به سمت پایین کمر بکشید. این کار را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

    راه رفتن با انگشت
    رو به روی دیواری به اندازه سه چهارم بازو قرار بگیرید. با نوک انگشتان بازوی آسیب دیده، دیوار را در سطح کمر دراز کرده و لمس کنید. در حالی که آرنج خود را کمی خم کرده اید، انگشتان خود را به آرامی از دیوار بالا ببرید، مانند عنکبوت، تا زمانی که دست خود را تا سطح شانه یا تا جایی که راحت می توانید بالا بیاورید. انگشتان شما باید کار را انجام دهند، نه عضلات شانه شما. به آرامی بازو را پایین بیاورید (در صورت لزوم با کمک بازوی خوب) و تکرار کنید. این تمرین را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

    تمرینات سبک پزشکی برای رفع مشکل شانه های یخ زده

    رسیدن به عرض بدن
    بنشینید یا بایستید. از بازوی خوب خود برای بلند کردن بازوی آسیب دیده خود در آرنج استفاده کنید و آن را بالا و در سراسر بدن خود بیاورید و فشار ملایمی برای کشش شانه اعمال کنید. کشش را به مدت 15 تا 20 ثانیه نگه دارید. این کار را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

    کشش زیر بغل
    با استفاده از بازوی خوب خود، بازوی آسیب دیده را روی یک قفسه در حد سینه بلند کنید. به آرامی زانوهای خود را خم کنید، زیر بغل را باز کنید. خم شدن زانوی خود را کمی عمیق کنید، زیر بغل را به آرامی کشیده و سپس صاف کنید. با هر خم شدن زانو، کمی بیشتر کشش دهید، اما آن را مجبور نکنید. این کار را هر روز 10 تا 20 بار انجام دهید.

    پس از بهبود دامنه حرکتی، می توانید تمرینات تقویت کننده روتاتور کاف را اضافه کنید. قبل از انجام تمرینات تقویتی حتماً شانه خود را گرم کرده و حرکات کششی خود را انجام دهید.

    چرخش به بیرون
    یک کش لاستیکی را بین دستان خود نگه دارید و آرنج خود را با زاویه 90 درجه نزدیک به پهلوهای خود نگه دارید. قسمت پایینی بازوی آسیب دیده را دو یا سه اینچ به سمت بیرون بچرخانید و پنج ثانیه نگه دارید. 10 تا 15 بار، یک بار در روز تکرار کنید.

    چرخش به داخل
    کنار یک در بسته بایستید و یک سر کش لاستیکی را دور دستگیره در قلاب کنید. انتهای دیگر را با دست بازوی آسیب دیده بگیرید و آرنج را با زاویه 90 درجه نگه دارید. باند را دو یا سه اینچ به سمت بدن خود بکشید و پنج ثانیه نگه دارید. 10 تا 15 بار، یک بار در روز تکرار کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *