علت درد کف پا درصبح چیست ؟ آیا ورم ناحیه کف پا علت آن است؟

clinic clinic

درد پا در صبح
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • علت درد کف پا صبحگاهی چیست ؟ 

    درد کف پا
    درد کف پا

        درد کف پا اولین درد شدید به خصوص در صبح است. این وضعیت التهاب فاشیای کف پا را توصیف می کند ، یک رباط ضخیم که پاشنه شما را به انگشتان پا متصل می کند، از قوس کف پا پشتیبانی می کند و به دلیل حالت آرام پاها ، هنگام خواب کوتاه می شود. 

       این باعث می شود که هنگام صبح بسیار حساس شود ، اما احتمالاً تنها زمانی نیست که احساس درد می کنید.هنگامی که ورم کف پا شروع به درد کند ، یافتن تسکین آن دشوار است.

     

    ورم کف پا

    ورم کف پا
    ورم کف پا

     

       درصورتی که در فعالیت هایی که شامل ایستادن طولانی مدت ، راه رفتن یا دویدن شرکت کنید ، ناحیه کف پا در برابر تحریک ، کوتاه شدن و التهاب آسیب پذیر است. دوندگان و رقصندگان مسافت های طولانی خصوصاً کارگران و معلمان کارخانه در معرض خطر هستند.

       برای کسانی که صافی کف پا دارند ، قوس بلند یا راه رفتن غیر عادی می تواند شما را به گونه ای حرکت دهد که باعث ایجاد فشار در ناحیه کف پا شود. حمل چند پوند بیش از حد باعث استرس در بافت می شود.

       صبح زود و همچنین بعد از مدت ها ایستادن یا نشستن متوجه درد پاشنه خواهید شد. ممکن است در حین ورزش آن را خیلی احساس نکنید ، اما درد بعد از یک جلسه تمرین شدید خواهد بود.

     

    یافتن آرامش از ورم کف پا

    درد کف پا
    درد کف پا

     

        ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تشخیص دهید که آیا درد فاسییت کف پا به دلیل ضربه نامنظم پا یا ساختار قوس است. در این موارد ، ارتزها به گونه ای تنظیم می شوند که متناسب با پای شما باشند و از قوس ، توپ و پاشنه شما پشتیبانی کنند..

       یک ارتزیک می تواند به شما کمک کند تا فشار را بر روی پا توزیع کنید و تحریکات ناشی از فاشیای کف پا را کاهش دهید.

       فیزیوتراپی در یادگیری چگونگی کشش عضلات ، مانند گاستروکنمیوس و کف پا ، برای کاهش استرس در پای شما کمک میکند. این می تواند به کاهش درد پا در صبح کمک کند و التهاب ناشی از درد کف پا را کاهش دهد. 

        ما همچنین می توانیم در هنگام شعله ور شدن ورم مفصل کف پا ، توصیه هایی در مورد نحوه ورزش به شما ارائه دهیم. غلتاندن یک توپ تنیس یا یک توپ آب یخ زده در زیر پای شما می تواند به شل شدن رباط کمک کند.  فیزیوتراپی می تواند تغییراتی را هنگام احساس درد در پاشنه شما ایجاد کند تا در واقع وضعیت خود را بدتر نکنید.

       آتل شبانه همچنین می تواند پای شما را در موقعیتی قرار دهد که تحریک در ناحیه کف پا را تشدید نکند. داروهای ضد التهاب بدون نسخه و تزریق کورتیزون استراتژی هایی است که  بعضی از دکترها برای تسکین درد فوری ممکن است توصیه کنند.

        با تلفیق ، این مداخلات می تواند به شما کمک کند تا با گذشت زمان بهبود یافته و به تمام فعالیتهایی که دوست دارید برگردید.

       بدون درمان ، شما در معرض خار پاشنه یا درد مزمن پاشنه هستید. با گذشت زمان ، این درد پاشنه حتی می تواند نحوه حرکت شما را تغییر دهد ، و باعث ایجاد درد ارجاع شده در قسمت های دیگر پا ، کمر یا لگن شود. 

        صبر نکنید تا درد شما شدید شود. مداخله زودهنگام می تواند از اختلال عملکرد کامل جلوگیری کند.

    ⇐تفاوت خارپاشنه و ورم کف پا

    ⇐8 تمرین برای تسکین درد خار پاشنه

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *