چگونه بریس آرنج مناسب خود را انتخاب کنیم

clinic clinic

درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • بریس وسیله ای فیزیکی است که برای تثبیت و محافظت از آرنج ضعیف ، آسیب دیده یا در حال بهبودی استفاده می شود. طبق آمار Safe Work Australia ، از سال 2010-2015 سالانه حدود 3000 مورد جدی در مورد آسیب آرنج شناسایی شده است. این آسیب ها ممکن است در اثر تصادفات ، ورزش یا تکرار طولانی مدت یک حرکت خاص ایجاد شوند. از بریس های آرنج می توان برای جلوگیری از بروز آسیب در حین ورزش نیز استفاده کرد. نحوه انتخاب بریس آرنج می تواند به نوع آسیب شما و یا آسیبی که میخواهید از آن جبوگیری کنید بستگی داشته باشد.

    آرنج ما یکی از مهمترین مفاصل بدن ماست. این مفصل بازو که Humerus نامیده می شود را به جفت استخوان تحتانی Radius و Ulna را متصل می کند. آرنج ما یک مفصل از نوع لولایی است که حرکات کششی و خمشی را امکان پذیر می کند.

    اگر بازو را به سمت بدن خود حرکت می دهید که به آن خم شدن گفته می شود ، و حرکت مخالف آن را کشش می نامند. فقط تصور کنید که یک لیوان آب می نوشید. بدست آوردن لیوان آب و قرار دادن آن در دهان ، خم شدن و قرار دادن مجدد آن در داخل میز را پسوند می نامند.

    آرنج ما یکی از مفاصل متداول در بدن ما است ، ما صدها حرکت خمشی و کششی را در یک روز انجام می دهیم. این بدان معناست که آسیب و درد ناشی از استفاده آن بیش از حد معمول است. انواع آتل ها و بریس ها در این شرایط استفاده میشوند که هم برای محافظت و هم برای تسریع بهبودی آرنج آسیب دیده مفید هستند.

    مهاربند چیست؟.

    چرا از بریس استفاده می کنیم؟

    از آرنجبند ها بسته به نیاز می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. یکی از کاربردهای محبوب آن حمایت و محافظت از آرنج هنگام بازی های ورزشی مانند فوتبال ، بسکتبال ، تنیس ، گلف و سایر موارد است. با تمرین و تجهیزات مناسب می توان از آسیب دیدگی عضله ، تاندون و مفاصل آرنج جلوگیری کرد.

    اما در صورت بروز آسیب دیدگی ، ازبریس نیز می توان برای تسریع در بهبودی آرنج آسیب دیده استفاده کرد. آنها می توانند آرنج آسیب دیده را ثابت یا میزان حرکت و فعالیت آن را به صورت هدفمند محدود کنند. عارضه آرنج گلف بازان، عارضه آرنج تنیس بازان (tennis elbow) ، التهاب مفصل ، کش آمدی عضلات ناحیه بازو و ساعد و سایر آسیب های مربوطه به سطح داخلی خود مفصل همه از نمونه هایی هستند که بریس و آتل نقش اساسی در بهبود و درمان آن ها ایفا میکند.

    بریس ها باعث بهبودی از طریق فشرده سازی و گرما می شوند که جریان خون را افزایش می دهد. آنها همچنین حرکت را کنترل می کنند تا دیگر آسیب نبیند.

    انواعی از بریس های آرنج نیز وجود دارند که حرکت مفصل آرنج را کاملاً محدود می کنند. از آنها برای به حداقل رساندن درد و تورم استفاده می شود. آنها همچنین باعث ترمیم رباط ها پس از آسیب یا عمل جراحی آرنج می شوند.

    همه این توضیحات دلایلی است که شما را به استفاده از آتل بریس های مفصل آرنج سوق خواهد داد. اگرچه استفاده از نوع آتل و یا بریس آرنج شما باید با تشخیص مستقیم پزشک و درمانگر شما انتخاب شود اما در زیر به توضیح مختصری در رابطه با انواع این آتل ها میپردازیم:

    انواع  بریس آرنج

    فراموش نکنید که علم پزشکی به سمت شخصی سازی سوق داده شده است. استفاده از بریس های آماده در کشور های پیشرفته دنیا به فراموشی سپرده شده است. امروزه بریس ها در مراکز ارتوپدی فنی، پس از معاینه و بررسی عارضه شما و به صورت اختصاصی برای شما ساخته خواهند شد. با این حال بریس های آرنج انواع مختلفی دارند که بسته به هدف و ترجیح شما می توانیم از آنها استفاده کنیم. در زیر انواع متداول بریس های آرنج را نام میبریم.

    آرنج بندهای تسمه دار

    یک بریس نوع تسمه ای در قسمت فوقانی فورهند درست زیر آرنج قرار می گیرد. این یکی از ساده ترین و احتمالاً ارزان ترین بریس های آرنج است که برای فشار بر روی تاندون ها طراحی شده است.

    این در کمک به افرادی که از التهاب تاندون ، گلف باز و آرنج تنیس رنج می برند بسیار موثر است. بند آرنج به راحتی قابل تنظیم است و معمولاً از نئوپرن و نایلون ساخته می شود.

    آرنج بند ساپرتیو

    ساپورت آرنج مشابه بریس کار می کند. تفاوت اصلی این است که به جای داشتن 1 بند ، 2 بند دارد که در زیر و بالای آرنج بسته میشوند. همچنین دارای یک دور بند نئوپرن است که نوارها را برای حمایت از بازوها و آرنج متصل می کند.

    مواد نئوپرن باعث گرم شدن عضلات و جریان خون می شود که به جلوگیری از آسیب ها کمک می کند. هر دو بند نیز قابل تنظیم هستند بنابراین می تواند متناسب با هر اندازه کاربر باشد.

    آرنج بند های آستینی

    یک آستین فشرده سازی بازو ، آرنج و بازو را می پوشاند. بنابراین به جای فشار موضعی با استفاده از تسمه های آرنج یا تکیه گاه آرنج ، فشار مساوی را بر روی منطقه بزرگتری که آستین فشرده سازی را می پوشاند وارد می کند. عمل فشاری آن باعث گرم شدن عضلات و کمک به جریان خون می شود. اگرچه این دسته در درمان عارضه ها زیاد مورد استفاده نیستند اما با تحریک حس عمقی میتوانند از بروز آسیب های مختلف ورزشی جلوگیری کنند.

    همچنین محصولاتی وجود دارند که ویژگی های آستین فشرده سازی و پشتیبانی از آرنج را ترکیب می کنند. از آنجا که هر دو ویژگی را در یک محصول واحد دریافت می کنید ، می توانند ارزشش را داشته باشد.

    بریس محافظ

    شما دارای آرنج های محافظ هستید که اساساً با محدود کردن کاملا حرکت آن ، آرنج را محکم می کند. این نوع بریس درست بعد از آسیب دیدگی یا بعد از عمل جراحی آرنج استفاده می شود. آنها برای کاهش تورم ، درد و بهبود عضلات و تاندون ها استفاده می شوند.

    بریس با دامنه حرکت قابل تنظیم (ROM)

    این نوع بریس ها شبیه به آرنج های محافظ هستند و پس از عمل جراحی آرنج استفاده می شوند. اما ، بجای اینکه حرکات را کاملا محدود کنند، آنها را به میزان مورد نیاز و تنظیم شونده محدود میکنند. آنها حرکات کنترل شده را بدون آسیب رساندن به عضلات و تاندون ها مجاز میکنند و از انواع حرکات و تنش هایی که برای آسیب شما خطرناک هستند جلوگیری میکنند.

    بریس های آرنج در پیشگیری ، توان بخشی و بهبود آسیب های آرنج بسیار مفید هستند. جدا از این راهنما در مورد نحوه انتخاب آرنج ، باید با پزشک یا درمانگر خود مشورت کنید. آنها مطمئناً می توانند به شما بگویند کدام آرنج برای شرایط و نیازهای شما مناسب تر است.

    خدمات ما

    کلینیک ارتوپدی فنی فرا مرز پا به پای تکنولوژی پزشکی روز دنیا تمامی خدمات ساخت انواع آتل و بریس های دست مربوط به انواع عارضه ها را انجام میدهد. ساخت انواع آتل ها در کلینیک ما با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی و توسط پزشک اختصاصی شما پز از معاینه عارضه انجام میگیرد. این آتل ها کاملا اختصاصی برای شما ساخته خواهند شد و علاوه بر فیت بودن کامل ، سبکی و راحتی تاثیر درمانی بسیار بالایی دارند.

    مرزهایتان را جابجا کنید…

     

    خدمات ما / ساخت انواع آتل های دست در کلینیک ما / تماس با ما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *