تاثیر لیزر درمانی در کاهش درد عارضه اسکولیوز

• تصور اینکه انرژی نور حاصل از لیزر می تواند درد و التهاب را کاهش دهد ، بهبودی در بافت های آسیب دیده را تسریع کند ، عضلات را شل کند و بازسازی عصب را تحریک کند ، بسیار دور از ذهن به نظر می رسد. با این حال ، علم به ما می گوید این تأثیرات رخ می دهد. سوال اینجاست که تا چه اندازه این روش در درمان موثر است؟

“طول موج و قدرت ، ظرفیت نفوذ لیزر به بدن را تعیین می کند. هنگامی که در طیف مادون قرمز قرار داشته باشید و بیش از 800 نانومتر طول موج داشته باشید ، انرژی لیزر مانند اشعه ایکس نفوذ می کند ، اما برای رسیدن به عمق شما به انرژی یا انرژی قابل توجهی نیاز دارید. “

تسکین و بهبود درد با لیزر درمانی

دو نوع یا کلاس مورد استفاده در فیزیوتراپی

در فیزیوتراپی از دو دسته لیزر استفاده می شود. کلاس 3 و 4.“لیزرهای کلاس 3 کمتر از 500 میلی وات (مگاوات) قدرت دارند در حالی که لیزرهای کلاس 4 بیشتر از 500 مگاوات هستند. از لیزرهای کلاس 3 گاهی اوقات به عنوان لیزرهای سرد یاد می شود و ممکن است برای لیزر درمانی سطح پایین به این روش درمانی LLLT گفته شود. در مقابل ، لیزر درمانی کلاس 4 گاهی اوقات برای لیزر درمانی با قدرت بالا HPLT نامیده می شود.

“اکثر شرایط اسکلتی عصبی-عضلانی به یک قدرت بالاتر و دوز بالاتر پاسخ می دهند، که تابعی از توان تولیدی و زمان است. “بهترین نتایج با لیزری که 30 وات قدرت یا بیشتر دارد بدست می آید. یک درمان 10 دقیقه ای با لیزر 30 وات 18000 ژول انرژی تولید می کند، که اثر تسکین درد، ضد التهاب و التیام قابل توجهی دارد. بیماران معمولاً بعد از 1 یا 2 جلسه درمانی احساس بهتری پیدا می کنند، اگرچه ممکن است 5 یا بیشتر برای حل مشکل لازم باشد. “هر چه آسیب مزمن و گسترده تر باشد ، معمولاً به درمان های بیشتری نیز نیاز است.”

خواص لیزر درمانی با قدرت بالا در عارضه اسکولیوز

ایجاد انحنای طرفی در ستون فقرات که اسکولیوز نامیده میشود از جمله مواردی است که در آن از تاثیرات لیزر درمانی و فیزیوتراپی مدرن برای بهبود علایم عارضه (نه درمان آن) استفاده میشود.

از لیزر درمانی می توان به عنوان یک درمان کمکی به همراه تمرین درمانی برای افزایش تاثیر بریس ها استفاده کرد. تمرینات توان بخشی و لیزر درمانی به خوبی مکمل یکدیگر هستند و میتوانند به روند بهبود بیماری که در حال استفاده از بریس است کمک کنند. فراموش نکنید که انتخاب روش درمانی، برای عارضه اسکولیوز تنها توسط پزشک شما انتخاب میشود و بدون مشورت با پزشک خود هیچ روش درمانی را در این عارضه شروع نکنید.

تسکین درد:

”لیزر با کاهش برادی کینین (یک ماده شیمیایی ناشی از درد) حساسیت عصب را کاهش می دهد. این موضوع کانالهای یونی [دروازه بان سلولی] را به حالت عادی برگردانده و اندورفین [مسکن طبیعی درد] بدن و انکفالین ها [مربوط به اندورفین ها] را آزاد می کند که اثر ضد درد ایجاد می کنند. همچنین بر روی برخی از رشته های عصبی اثر مسدود کننده درد دارد. “

ضد التهاب / التیام:

“لیزر ATP را که انرژی ذخیره شده سلول های بدن ما است را افزایش می دهد [ATP مخفف آدنوزین تری فسفات است]. این انرژی افزایش یافته روند ترمیم سلول را تسریع می کند. لیزر همچنین باعث گسترش عروق و رگهای اطراف آسیب می شود که به از بین بردن باقی مانده های سلولی آسیب دیده و افزایش مواد مغذی و اکسیژن کمک می کند. فعالیت سلولهای سفید خون افزایش یافته و منجر به روند ترمیم سریعتر می شود. همچنین ، برخی از مولکول های افزایش دهنده التهاب کاهش یافته و آنتی اکسیدان های مفید مانند سوپراکسید دیسموتاز افزایش می یابد.

ترمیم سریع بافت و رشد سلول: «فوتون های نور لیزر به طور عمیقی به درون بافت نفوذ می کنند و تولید مثل و رشد سلول را تسریع می کنند. در نتیجه با قرار گرفتن در معرض نور لیزر، سلولهای تاندون، رباط ها، اعصاب و عضلات سریعتر ترمیم می شوند. “

بهبود فعالیت عروقی:

نور لیزر باعث افزایش مویرگ های جدید در بافت آسیب دیده می شود، که روند بهبودی را تسریع می کند و زخم ها را به سرعت می بندد.

تریگر پوینت و طب سوزنی:

لیزر به ویژه در خاموش کردن نقاط محرک دردناک موثر است. این نیز یک روش موثر برای تحریک نقاط طب سوزنی بدون ناراحتی همراه با سوزن زدن است.

کاهش بافت الیافی:

لیزر درمانی باعث کاهش تشکیل بافت اسکار در اثر آسیب بافتی در اثر آسیبهای مکرر حرکتی ، بریدگی ، خراش ، سوختگی یا جراحی می شود.

بهبود سریعتر زخم:

نور لیزر باعث تحریک بلوک های سازنده کلاژن می شود که در ترمیم زخم بافت های آسیب دیده مهم است. کلاژن پروتئین ضروری مورد نیاز برای جایگزینی بافت قدیمی یا ترمیم آسیب ها است. در نتیجه ، لیزر در زخم های باز و سوختگی مثر است.

فعال سازی سلول های بنیادی:

لیزر تعداد سلول های بنیادی را افزایش می دهد که باعث بهبود می شود.

جایی که لیزر درمانی انجام می شود و شرایط درمان شده است
    لیزرهای با قدرت بالا معمولاً در کلینیک های فیزیوتراپی و مطب های عمل جراحی پیدا می شوند. درد گردن ، کمر یا مفصل معمولاً به سرعت به لیزر درمانی پاسخ می دهد.

لیزر همچنین برای بیماریهای التهابی از جمله نوروپاتی محیطی ، التهاب مفصل ، بورسیت و کپسولیت بسیار موثر است. کشیدگی ها ، رگ به رگ شدن ها و آسیب های حرکتی تکراری همگی دارای یک جز  التهابی هستند و با لیزر با موفقیت قابل درمان هستند. “

“هیچ شرایط خاصی وجود ندارد که بیمار سریعتر به لیزر پاسخ دهد. با این حال، برخی از بیماران به همان دلیلی که نرخ بهبودی فردی متفاوت است، سریعتر از دیگران پاسخ خواهند داد. “

اقدامات احتیاطی با لیزر درمانی

چند عمل احتیاطی با لیزر درمانی وجود دارد. محافظت از چشم هم برای بیمار و هم برای درمانگر لازم است و لیزر نباید از طریق بدخیمی ها ، ضربان سازهای قلب ، محرک های ستون فقرات یا در قسمت متوسط ​​زنان باردار انجام شود.

توصیه ها

لیزر درمانی با قدرت بالا یکی از سریعترین و موثرترین روشهای درمانی است که در حال حاضر برای درمان درد و التهاب باید از طریق لیزر انجام شود. “متأسفانه ، لیزر تحت پوشش بیمه نیست و یافتن لیزرهای با قدرت بالا دشوار است زیرا گران هستند. مهمتر از همه ، نتایج با مقدار انرژی تولید شده بدست می آیند، و این ممکن است تعداد دفعلت مراجعه بیمار را نیز افزایش دهد.

خدمات ما در ساخت انواع کمربند

همانطور که گفته شد بریس تراپی درمان اولیه و اصلی عارضه اسکولیوزیس میباشد و درمان هایی نظیر لیزر و تمرین درمانی مکمل استفاده از بریس در این عارضه هستند و به تنهایی کارایی نخواهند داشت.

کلینیک ارتوپدی فنی فرا مرز با استفاده از تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی مبادرت به ساخت انواع کمربند و بریس های مخصوص عارضه های مختلف ناحیه کمر میکند. این کمربند ها بدون نیاز به قالبگیری و پس از اسکن سه بعدی پزشکی بدن بیماران و طراحی کامپیوتری مسئول فنی توسط دستگاه های پرینتر سه بعدی پزشکی به صورت اختصاصی برای بیماران ساخته میشوند.

زیبایی بیشتر، تاثیر درمانی بسیار بالاتر، سبکی و دقت از جمله مزیت های کمربند های سه بعدی نسبت به روش های دستی قدیمی ساخت کمربند ها است.

تمامی افرادی که عارضه های مختلف خفیف مثل دیسک های اذیت کننده تا موارد شدید مثل اسکولیوز های خطرناک دارند گزینه های این کمربند های مخصوص هستند.

خدمات ما / ساخت انواع کمربند های طبی در شیراز  / تماس با ما