جراحی برای بیماری دژنراتیو دیسک به چه صورت انجام میشود؟

clinic clinic

دژنراتیو دیسک
درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما
  • جراحی برای بیماری دژنراتیو دیسک

    اگر کمردرد یا گردن درد ناشی از بیماری دژنراتیو دیسک به داروها یا تزریق‌های درمانی پاسخ ندهد، پزشکان ممکن است یک روش جراحی را توصیه کنند. جراحان ممکن است تمام یا قسمتی از دیسک آسیب دیده را بردارند، فشار را از روی عصب تحت فشار بردارند یا حرکت بین استخوان های ستون فقرات را از بین ببرند.

    دیسککتومی

    دژنراتیو دیسک
    دژنراتیو دیسک

    دیسککتومی رایج ترین درمان جراحی برای فتق دیسک است که اغلب در نتیجه بیماری دژنراتیو دیسک رخ می دهد. این شامل برداشتن قسمت آسیب دیده دیسک، کاهش فشار روی عصب آسیب دیده است. دیسککتومی ممکن است یک روش باز باشد که به جراحان امکان دسترسی مستقیم به دیسک را از طریق یک برش می دهد. جراحان در عوض ممکن است یک میکرودیسککتومی با حداقل تهاجم را توصیه کنند، که در آن از ابزارهای کوچک و برش‌های کوچک برای دسترسی به دیسک استفاده می‌کنند. از هر یک از این روش ها می توان برای برداشتن قطعه دیسک فتق شده در قسمت تحتانی ستون فقرات یا گردن استفاده کرد.

    دیسککتومی ستون فقرات گردنی

    جراح شما ممکن است دیسککتومی را روی ستون فقرات گردنی – مهره های گردن – به یکی از دو روش انجام دهد. با رویکرد قدامی، جراحان از طریق جلوی گردن به فتق دیسک دسترسی پیدا می کنند. با رویکرد خلفی، پزشکان از پشت گردن به دیسک دسترسی پیدا می کنند.

    اگر فتق دیسک در گردن تنها اعصاب مجاور را فشرده کند ، اما نخاع برای نخاع فشار ایجاد نکند، جراحان ممکن است از روش خلفی استفاده کنند. در این روش، جراح شما برشی در پشت گردن ایجاد می کند و بخش کوچکی از مهره را برای دسترسی به فضای دیسک برمی دارد. به این عمل لامینوتومی یا فورامینوتومی می گویند. سپس جراح شما قطعه دیسک فتق را برمی دارد و فشار روی اعصاب آسیب دیده را کاهش می دهد.

    اگر فتق دیسک اعصاب و نخاع را تحت فشار قرار دهد، جراح شما ممکن است از روش قدامی استفاده کند. در این روش، او برشی در جلوی گردن ایجاد می کند تا به فضای دیسک دسترسی پیدا کند. او ممکن است بخشی از مهره را برای برداشتن فتق دیسک بردارد و فشار روی اعصاب و نخاع را کاهش دهد. پس از برداشتن دیسک، جراح شما دو مهره را برای تثبیت ستون فقرات گردن ترکیب می کند. به این عمل همجوشی ستون فقرات می گویند.

    دیسککتومی کمر

    دژنراتیو دیسک
    دژنراتیو دیسک

    جراحان ممکن است دیسککتومی کمری را برای تسکین درد ناشی از فتق دیسک در ستون فقرات کمری یا مهره‌های کمر انجام دهند. متخصصان ستون فقرات یک برش کوچک ایجاد می‌کنند و از میکروسکوپ‌های قدرتمند و ابزارهای دیگر برای بزرگ‌نمایی فضای اطراف دیسک و همچنین استخوان‌ها و اعصاب اطراف استفاده می‌کنند. پزشکان ممکن است نیاز به برداشتن یک قطعه کوچک از مهره برای دسترسی به قطعه دیسک فتق داشته باشند. این روش همیامینوتومی نامیده می شود. سپس جراحان بخش آسیب دیده دیسک را با دقت برداشته و فشار را از روی عصب برداشته اند.

    بهبودی از دیسککتومی

    اکثر افراد می توانند در روز جراحی به خانه بازگردند. اگر لامینکتومی – روشی برای برداشتن بخشی از مهره – یا فیوژن ستون فقرات علاوه بر دیسککتومی انجام شود، جراحی ممکن است بیشتر طول بکشد. ممکن است در حین بهبودی نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای یک یا چند روز برای مشاهده داشته باشید.

    اکثر افراد می توانند در عرض چند ساعت پس از عمل دیسککتومی بایستند و راه بروند. ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا به تمام فعالیت‌های معمولی خود بازگردید، اما جراحی اغلب تقریباً فوری از درد ناشی از بازوها یا پاها تسکین می‌دهد.

    تعویض دیسک مصنوعی

    به طور فزاینده ای، جراحان جایگزینی دیسک مصنوعی را به عنوان جایگزینی برای همجوشی ستون فقرات برای افراد زیر 65 سال با فتق دیسک گردن توصیه می کنند. دیسک مصنوعی یک “فاصله‌دهنده” مصنوعی است که در جای دیسک برداشته شده قرار می‌گیرد. بین دو مهره قرار می گیرد و انعطاف و ثبات ستون فقرات را حفظ می کند. هیچ پیچ یا صفحه ای برای نگه داشتن آن در محل مورد نیاز نیست. در افراد جوان، تعویض دیسک گردن ممکن است نتایج طولانی مدت بهتر و عوارض کمتری نسبت به فیوژن داشته باشد. برای انجام تعویض دیسک مصنوعی، جراح شما برشی در بالای ناحیه آسیب دیده ستون فقرات ایجاد می کند و ممکن است بخشی از مهره را برای دسترسی به فضای دیسک بردارد. یک جراح از ابزارهای کوچک جراحی برای برداشتن کل دیسک فتق، وارد کردن دیسک مصنوعی در فضای دیسک و بستن محل برش با بخیه استفاده می کند. پزشکان معمولاً یک شب بستری شدن در بیمارستان را توصیه می کنند تا بتوانند بهبودی شما را تحت نظر داشته باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    درمان غیر جراحی انواع عارضه های ارتوپدی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای اولین بار در کلینیک ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *